A. Despre crowdfunding

1. Ce este crowdfundingul?

Crowdfundingul reprezinta o metoda de finantare prin care idei, proiecte sau startup-uri pot strange fondurile necesare pentru a deveni realitate sau pentru a demara / continua / extinde anumite activitati. 

Concret, o campanie de crowdfunding presupune colectarea online a mici sume de bani de la mai multe persoane (sustinatori), bani care vor fi utilizati ulterior pentru finantarea ideii, proiectului sau startup-ului respectiv. 

Crowdfundingul are un mecanism de functionare specific si e radical diferit de alte metode de finantare, cum ar fi accesarea de fonduri europene / norvegiene / elvetiene, accesarea de fonduri de la diverse institutii si companii prezente in Romania, obtinerea unor sponsorizari, accesarea unui credit bancar, etc. 


2. Cum functioneaza o campanie de crowdfunding?

Derularea unei campanii de crowdfunding presupune crearea unei pagini de campanie, promovarea acesteia in randul publicului larg si comunicarea permanenta cu sustinatorii.

A crea o pagina de campanie inseamna a incarca pe platforma de crowdfunding o descriere text a ideii / proiectului / startup-ului tau, un video de prezentare despre ceea ce doresti sa faci, si cateva recompense pentru a recunoaste si a multumi celor care te sustin financiar si cred in ideea ta.  Desigur, va fi nevoie sa mentionezi suma pe care intentionezi sa o colectezi si data de incheiere a campaniei. Detalii si recomandari despre realizarea descrierii, a video-ului si a recompenselor gasesti aiciaici si aici.

A promova o campanie de crowdfunding inseamna a populariza, a mediatiza si a informa un numar cat mai mare de persoane despre faptul ca esti in cautare de fonduri pentru ideea / proiectul / startup-ul tau. De asemenea, trebuie precizat faptul ca in schimbul contributiei financiare, fiecare va beneficia de o recompensa ce are directa legatura cu proiectul. Detalii si recomandari despre promovarea campaniei tale de crowdfunding gasesti aici.

A comunica cu sustinatorii campaniei tale inseamna sa le recunosti si sa le apreciezi gestul de sustinere a proiectului tau, sa le raspunzi tuturor intrebarilor cu privire la proiectul tau, sa clarifici orice nelamuriri apar. In orice moment al campaniei, comunicarea trebuie sa fie transparenta, politicoasa, calda, umana. Nu scapa din vedere faptul ca printr-o campanie de crowdfunding te adresezi oamenilor, si nu unei institutii / companii / banci, etc.


3. Care sunt avantajele derularii unei campanii de crowdfunding?

Pe langa faptul ca poti strange fondurile necesare pentru ca ideea ta sa poata fi pusa in aplicare, mai sunt si alte avantaje:

Printr-o campanie de crowdfunding, poti testa ideea ta si reactiile pietei. Vei vedea daca oamenii devin interesati de propunerea ta, daca vor sa afle mai multe informatii, iti pot oferi feedback, iti pot face alte sugestii si, in ultima instanta, te vor sustine financiar. Beneficiezi astfel de o validare a ideii tale si vei stii ce sa faci pe viitor.

Toti sustinatorii campaniei tale formeaza practic o comunitate de oameni care crede in tine si in ideea ta; dupa incheierea campaniei, ai deja un capital de oameni la care te poti raporta si pe care il poti ‘utiliza’ conform specificului proiectului tau (sa iti ofere feedback, sa utilizeze si sa recomande produsul tau, etc).

Pe parcursul campaniei, ai parte de promovare atat tu, in calitate de artist / brand / intreprinzator / etc, cat si produsul sau serviciul pe care il vei oferi ulterior. 

In functie de proiectul tau, prin derularea unei campanii de crowdfunding, ai sansa de a educa publicul si de a implica si mai mult oamenii  in comunitate.




B. Despre Crestemidei

1. Ce este Crestemidei?

Crestemidei.ro este o platforma romaneasca de crowdfunding, care gazduieste idei, proiecte sau startup-uri in cautare de fonduri si sustinere financiara. Lansata in anul 2012, platforma isi propune sa sustina inovatia, creativitatea si performanta in Romania si sa genereze impact pozitiv in comunitate.


2. Ce fel de proiecte gazduieste Crestemidei?

●Proiecte din mai multe domenii, le poti vedea pe toate aici 

●Proiecte care au o dimensiune inovatoare: vin cu ceva nou, inedit, creativ, au la baza concepte noi, utilizeaza concepte deja existente in modalitati inovatoare, promoveaza performanta si / sau contribuie la cunoastere

●Proiecte care genereaza beneficii si aduc valoare in cadrul unei comunitati / unui grup de persoane, si nu doar unei singure persoane


3. Cine poate inscrie proiecte pe Crestemidei.ro?

Oricine are proiecte creative, bazate pe idei sau concepte noi sau pe utilizarea unora existente in modalitati inovatoare si care genereaza valoare pentru o comunitate. Rezultatele trebuie sa fie clare, la fel si perioada de realizare a proiectului.

Pe Crestemidei NU vei regasi cauze umanitare sau proiecte care contribuie la imbunatatirea conditiei unei singure persoane. Sunt organizatii care se ocupa de asta mai bine decat noi.

Proiectele pot veni din partea persoanelor fizice, grupurilor formale sau informale, organizatiilor non-profit din Romania. Cerem dovada unei activitati anterioare minime in domeniul ales, asta pentru a ne asigura ca exista experienta si capacitate pentru implementarea proiectului propus.


4. Care sunt domeniile regasite pe Crestemidei?

1.Film/documentar

2.Pictura

3.Sculptura

4.Arhitectura

5.Dans

6.Fotografie

7.Tehnologie

8.Educatie

9.Sanatate

10.Sport

11.Comunitate

12.Writing & publishing

13.Muzica

14.Teatru

15.Design/grafica

16.Moda

17.Mediu


5. Ce trebuie sa fac pentru a posta un proiect pe Crestemidei si a demara o campanie de crowdfunding de succes?

Te rugam sa accesezi pagina Initiaza proiect (scroll down si accepta Termenii si Conditiile pentru initierea unui proiect). Vei fi rugat sa te inregistrezi pe platforma, dupa care vei gasi acolo toti pasii pe care trebuie sa ii urmezi pentru a demara o campanie de crowdfunding de succes.


6. Cum functioneaza o campanie de crowdfunding pe Crestemidei?

Proiectul este incarcat pe platforma de catre initiator, evaluat si ulterior aprobat de echipa Crestemidei. Procesul de evaluare a proiectului poate dura mai multe zile sau saptamani, durata lui depinde de usurinta de comunicare cu initiatorul proiectului si de modifcarile necesare. 

Pe masura ce campania se deruleaza, atat initiatorul campaniei, cat si echipa Crestemidei, pun in aplicare propriul plan de promovare. 

La sfarsitul celor maxim 90 de zile de campanie, initiatorul primeste fondurile stranse daca proiectul a atins suma propusa. 

Daca proiectul nu si-a atis tinta propusa  platforma crestemidei.ro contacteaza finantatorii pentru a redistribui fondurile donatorilor. Acestia pot alege sa li se restutuie banii, sa directioneze fondurile  catre alte proiecte active sau catre platforma crestemidei.ro.

Recompensele oferite pentru fiecare sustinator sunt responsabilitatea initiatorului proiectului si acesta se angajeaza sa le livreze conform unui calendar stabilit in momentul primirii finantarii si prezentate in campanie.

In acceptarea unui proiect pe Crestemidei luam in considerare capacitatea initiatorului de a-l implementa, experienta acestuia in domeniul vizat, acuratetea bugetului, tipurile de cheltuieli incluse. 

Ne rezervam dreptul de a refuza proiecte care nu respecta criteriile de mai sus, cele cu tenta politica si asupra carora suntem consiliati de experti in domeniu sa le respingem.


7. De ce finantare “totul sau nimic” pe Crestemidei?

Pe Crestemidei.ro alegem sa nu finantam proiecte ale caror campanii nu si-au atins obiectivul financiar (targetul). Daca suma nu este stransa in totalitate, proiectul nu poate respecta obiectivele initiale si nimeni (nici donatorul, nici initiatorul)  nu primeste ceea ce si-a dorit.

Finantarea “totul sau nimic” obliga la o estimare mai atenta a proiectului si a obiectivului financiar stabilit, indeamna initiatorul sa isi promoveze constant proiectul si sa “traga tare” pana la sfarsit pentru a obtine ceea ce si-a propus.


8. De ce ar contribui cineva financiar la realizarea proiectului meu?

Raspunsul este foarte simplu: pentru multumirea de a vedea o idee ingenioasa transformata in realitate si pentru recompense! 

Te rugam sa gasesti acele recompense ce pot atrage numarul maxim de sustinatori pentru proiectul tau. Cautam recompense limitate, cu o valoare emotionala mare, ce pot oferi o experienta speciala celor care le primesc. Exemple: o auditie in premiera, schite nepublicate, mentionarea numelui pe coperta, participare la testarea prototipului.

Recompensele iti ofera sansa de a raspandi vestea despre proiectul tau si de a-ti castiga noi sustinatori.


9. Cum mentin legatura cu sustinatorii proiectului meu?

Pe fiecare pagina de campanie, sub video, se gaseste tabul Noutati. Aceasta e o sectiune special dedicata comunicarii cu cei care deja au finantat proiectul tau: tot ce postezi aici se trimite automat in casutele de email utilizate de finantatori. In plus, postarile raman vizibile si viitorilor finantatori si tuturor celor care acceseaza pagina ta de campanie. 

Postarile pot fi texte, poze, video-uri, linkuri. 

Recomandat ar fi sa postezi 1-2 noutati pe saptamana.


10. Exista si varianta in limba engleza a platformei Crestemidei?

Da, pe Crestemidei.ro ai posibilitatea sa incarci proiectul tau atat in limba romana, cat si in limba engleza. In momentul in care initiezi campania, vei observa si campurile aferente limbii engleze.


11. Pot face public contul meu bancar pe pagina campaniei mele / pe website-ul meu / pe pagina mea de Facebook?

Recomandarea noastra este evitarea publicarii unui cont bancar si incurajarii donatiilor separate (altele decat cele vizibile pe pagina campaniei tale de pe platforma), din urmatoarele considerente:

  • gratie mecanismului inedit de functionare, platforma ofera transparenta privind finantatorii si fondurile campaniei de crowdfunding, in orice moment; publicarea unui cont bancar creeaza confuzii in randul comunitatii, provoaca nelamuriri si nu ofera transparenta 
  • echipa Crestemidei investeste resurse pentru a oferi consultanta si asistenta oricarei campanii active, oricand e nevoie
  • platforma investeste timp si bani in promovarea campaniei (google adwords, facebook, newsletter, media)
  • pentru ca initiatorul de proiect sa intre in posesia fondurilor colectate, e nevoie sa se stranga minim 100% din targetul stabilit; printr-o campanie de crowdfunding, eforturile sunt concentrate intr-o singura directie, fiind mult mai usor de gestionat; publicarea unui cont bancar poate reduce sansele ca acest procent sa fie atins
  • credem cu tarie ca e necesar sa educam si sa incurajam comuntatea cu privire la mecanimsul crowdfunding: pe langa potentiale fonduri, o campanie aduce per se notorietate, vizibilitate, feedback, validare, noi oportunitati/colaborari pe termen scurt si lung, comunicare si o mai mare coeziune in randul publicului tinta; mai mult, elementul uman care sta la baza crowdfundingului ne face sa militam pentru familiarizarea societatii romanesti cu crowdfundingul, iar voi, ca initiatori de proiecte, ne puteti sustine in acest demers :)



C. Despre proiect

1. Ce trebuie sa fac pentru a posta un proiect pe Crestemidei.ro si a demara o campanie de crowdfunding de succes?

Te rugam sa accesezi pagina Initiaza proiect (scroll down si accepta Termenii si Conditiile pentru initierea unui proiect). Vei fi rugat sa te inregistrezi pe platforma, dupa care vei gasi acolo toti pasii pe care trebuie sa ii urmezi pentru a demara o campanie de crowdfunding de succes.


2. Cat dureaza pana se aproba proiectul meu, campania devine live si publicul poate finanta?

Dupa ce proiectul este incarcat pe platforma de catre initiator, acesta este evaluat si ulterior aprobat de echipa Crestemidei. Procesul de evaluare a proiectului poate dura de la cateva ore la cateva zile, si de cele mai multe ori depinde de usurinta de comunicare cu initiatorul proiectului si de modifcarile necesare pentru ca proiectul sa aiba sanse cat mai mari de finantare.

Cand proiectul primeste aprobarea echipei Crestemidei, campania e live si publicul poate incepe sa finanteze.


3. Cate zile poate fi gazduit proiectul meu pe platforma Crestemidei?

In momentul stabilirii duratei campaniei tale, iti recomandam sa tii cont de obiectivul financiar al proiectului, de disponibilitatea celor din echipa de proiect (timp si efort), de planul de promovare realizat, de calendarul diferitelor evenimente de profil care pot creste vizibilitatea proiectului tau.

Un proiect poate fi gazduit pe platforma intre 30 si 90 de zile. Fiecare zi de campanie presupune munca, implicare si resurse din partea echipei de proiect. Construieste-ti un plan de comunicare eficient pentru a creste vizibilitatea proiectului tau.


4. Nu am un video pentru proiectul meu. Pot derula o campanie pe Crestemidei?

Pentru a derula o campanie de crowdfunding pe Crestemidei este obligatorie prezenta a trei elemente: video de prezentare (maxim 2 minute), descriere-text (aprox. o pagina A4) si recompense aferente pragurilor de finantare. In lipsa unui video, nu se poate demara o campanie de crowdfunding pe Crestemidei.

Videoul trebuie incarcat din contul tau pe platforma vimeo.com si apoi sa integrezi linkul in pagina campaniei tale, pe platforma crestemidei.ro. Cand incarci pe vimeo.com, bifeaza si optiunea ca videoul sa fie public.


5. Pot modifica proiectul daca l-am incarcat deja pe Crestemidei? 

Da, ai posibilitatea de a aduce orice fel de modificari proiectului tau pana in momentul in care campania devine vizibila publicului. Tot ce trebuie sa faci este sa te autentifici (log in) pe Crestemidei, sa accesezi butonul Contul meu – Profilul meu – Proiecte initiate. Pe pagina proiectului tau, sub video, acceseaza butonul Editeaza si fa modificarile necesare. Nu uita ca la final sa salvezi editarile si sa verifici daca totul este asa cum iti doresti tu. 

Te rugam sa te asiguri ca suma pe care doresti sa o colectezi (obiectivul tau financiar) si durata campaniei sunt cele pe care le doresti tu. In momentul in care campania devine vizibila publicului (e live), nu vei mai putea aduce nici un fel de modificari acestor elemente.


6. Cum stabilesc targetul campaniei mele?

Targetul financiar al unei campanii (suma pe care doresti sa o colectezi) se stabileste avand in vedere urmatoarele aspecte:

  • nevoile initiatorului pentru a putea impelementa proiectul, dar si potentialul 'pietei' /  al comunitatii
  • cu cat targetul setat e mai mare, cu atat actiunile de vizibilitate ale campaniei trebuie sa fie mai puternice, mai frecvente, mai de impact
  • cu cat targetul setat e mai mare, cu atat echipa initiatoare trebuie sa aiba o disponibilitate mai mare de timp si energie dedicate campaniei
  • recomandam tuturor initiatorilor de campanie sa faca niste estimari cu privire la potentialii finantatori ai campaniei de crowdfunding: cine sunt acestia, unde si cum pot fi gasiti, ce mesaje i-ar motiva sa finanteze, ce recompense le-ar placea, ce putere financiara au, etc; in completare, unul din principiile crowdfundingului mentioneaza ca aprox 30% din targetul stabilit e indicat sa provina de la cei foarte apropiati noua (familie, prieteni, colegi) in primele zile de campanie;
  • recomandam tuturor initiatorilor de campanie sa faca un plan de promovare / vizibilitate a campaniei de crowdfunding; echipa Crestemidei sprijina fiecare campanie in parte privind vizibilitatea, insa experienta ne spune ca raman esentiale actiunile intreprinse de initiator; 
  • principiul de finantare al platformei este 'totul sau nimic': pentru a fi declarata finantata, trebuie sa se atinga minim 100% targetul stabilit pentru campanie; in caz contrar, banii sunt returnati finantatorilor sau altor proiecte active pe platforma (conform optiunii finantatorilor)



D. Despre transferul sumelor donate

1. Cum si cand primesc banii colectati pe Crestemidei?

Sumele colectate de la finantatori sunt virate din contul bancar al Asociatiei Crestem Idei in contul bancar al initiatorului proiectului (doar persoana fizica sau ONG), cu titlul de ‘donatii’, doar daca obiectivul financiar al proiectului a fost atins sau depasit. 

Transferul sumelor cuvenite (minus comisioanele aferente) se face in maxim 3 saptamani de la finalizarea campaniei, timp necesar procesarii tuturor donatiilor primite.


2. Ce fel de taxe si comisioane se retin in cazul unui proiect finantat?

Crestemidei retine un comision de 7% din suma stransa, iar operatorii de plata retin aproximativ 2-3% din sumele donate. Concret, initiatorul proiectului va primi suma colectata minus comisionul aferent platformei si minus comisionul retinut de terte parti ce opereaza plata. 


3. De ce retine Crestemidei o taxa?

Crestemidei este o asociatie non-profit, sursele sale de venit fiind sponsorizarile directe si procentul retinut din proiectele realizate. Procentul retinut este alocat promovarii proiectelor si dezvoltarii tehnice a platformei.


4. De ce finantare “totul sau nimic” pe Crestemidei?

Pe Crestemidei alegem sa nu finantam proiecte ale caror campanii nu si-au atins obiectivul financiar.

Fiecare sustinator ofera o suma de bani ce ii aduce bucuria contribuirii la realizarea proiectului precum si propria recompensa in functie de valoarea sustinerii. Daca suma nu este stransa in totalitate, proiectul nu poate respecta obiectivele initiale si nimeni nu primeste ceea ce si-a dorit.

Finantarea “totul sau nimic” obliga la o estimare mai atenta a proiectului si a obiectivului financiar stabilit, indeamna initiatorul sa isi promoveze constant proiectul si sa “traga tare” pana la sfarsit pentru a obtine ceea ce si-a propus.


5. Ce se intampla daca se aduna o suma mai mare decat cea stabilita de initiator?

Campania e finalizata cu succes daca se atinge minim obiectivul financiar stabilit. Daca acesta e depasit, initiatorul pastreaza toate sumele stranse minus comisionul platformei minus comisionul retinut de oepratorii de plati (insumate, aceste comisioane totalizeaza aproximativ 10% din suma colectata).


6. Ce se intampla daca se aduna o suma mai mica decat cea stabilita de initiator?

Daca obiectivul financiar stabilit nu este atins, campania primeste statutul de ‘nefinantat’. Toti sustinatorii campaniei nefinantate vor primi o notificare, in urma careia pot decide destinatia sumei lor: 

●redirectionarea sumei spre un alt proiect activ pe platforma

●redirectionarea donatiei spre platforma crestemidei.ro

●returnarea sumei (minus comisioanele retinute de terte parti, aprox 2-3%)

Platforma crestemidei.ro nu retine  nici un comision in cazul nefinantarii unei campanii.


7. Cum pot contribui cei care doresc sa vada un proiect de pe Crestemidei realizat?

Cei care doresc sa vada un proiectul inedit realizat, pot contribui cu suma cu care doresc (in schimbul careia vor primi recompense aferenta) si pot raspandi cat mai mult vestea despre proiectul respectiv. 

Contributiile financiare pot fi efectuate in patru moduri pe platforma Crestemidei:

plata cu cardul: metoda sigura, cea mai ieftina si cea recomandata de noi

plata prin transfer bancar: banii se transfera in contul bancar al Asociatiei Crestem Idei, cont deschis la ING Bank. Daca transferul e efectuat tot dintr-un cont bancar al ING Bank, nu va fi perceput nici un comision. Daca insa transferul e efectuat dintr-un cont bancar al unei alte banci, va fi retinut un comision in functie de politicile bancii respective.

plata prin SMS: disponibila doar pana la anumite sume/donatii; comisioanele percepute sunt relativ mari


8. Cum se procedeaza daca cineva doreste sa sustina proiectul meu cu bani cash? 

Exista posibilitatea sa intalnesti persoane care doresc sa sustina financiar proiectul tau si sa plateasca cash (fie nu au card, fie le e dificil sa ajunga la banca, fie nu sunt familiari, etc). In aceasta situatie, ei pot plati cu cash in reteaua Payzone, prin selectarea modalitatii de plata Plata prin M-pesa / Payzone, optiune vizibila pe pagina de plata a proiectului tau.




E. Pentru finanțatori

1. Ce trebuie sa fac concret pentru a contribui financiar la un proiect de pe Crestemidei?

Pentru a sustine financiar un proiect pe Crestemidei, e nevoie sa iti creezi un cont (in cazul in care nu ai deja unul; dureaza doar cateva secunde) sau sa te autentifici (in cazul in care ai deja unul), sa mergi pe pagina proiectului pe care doresti sa il sustii, si sa apesi butonul ‘Sustine acest proiect’  (in partea dreapta, deasupra recompenselor). In continuare, te rugam sa urmaresti instructiunile afisate. 

2. Care sunt modalitatile de plata pe Crestemidei?

Contributiile financiare pot fi efectuate in patru moduri pe platforma Crestemidei

●plata cu cardul: metoda sigura, cea mai ieftina si cea recomandata de noi; 

●plata prin transfer bancar: va fi nevoie sa transferi banii in contul bancar al Asociatiei Crestem Idei, cont deschis la ING Bank. Daca transferul e efectuat tot dintr-un cont bancar al ING Bank, nu va fi perceput nici un comision. Daca insa transferul e efectuat dintr-un cont bancar al unei alte banci, va fi retinut un comision in functie de politicile bancii respective (te rugam sa verifici cu banca respectiva).

●plata prin SMS: disponibila doar pana la anumite sume/donatii; comisioanele percepute sunt relativ mari

Echipa Crestemidei are in vedere imbunatatirea permanenta a modalitatilor de plata. In cazul in care ai intrebari, intampini probleme, sau ai orice feedback pentru noi, te rugam sa ne contactezi (salut@crestemidei.ro).


3. Doresc sa sustin financiar un proiect, insa vreau sa raman anonim. E posibil?

Da, platforma ofera posibilitatea ca un finantator sa ramana anonim. Dupa selectarea sumei, se poate bifa optiunea ‘Doresc sa raman anonim’. Contributia va fi contorizata pe pagina proiectului, insa numele finantatorului nu va fi divulgat pe site. 


4. Ce se intampla cu contributia mea financiara, daca proiectul nu se finanteaza?

Daca obiectivul financiar stabilit nu este atins pana la finalul campaniei, aceasta primeste statutul de ‘nefinantat’. Toti sustinatorii campaniei nefinantate vor primi o notificare, in urma careia pot decide destinatia sumei lor: 

●redirectionarea sumei spre un alt proiect activ pe platforma

●redirectionarea donatiei spre platforma crestemidei.ro

●returnarea sumei (minus comisioanele retinute de terte parti, aprox 2-3%)

Platforma crestemidei.ro nu retine  niciun comision in cazul nefinantarii unei campanii.


5. Pot face o contributie financiara in alta valuta (EUR, USD)?

Da, pe crestemidei.ro poti plati cu cardul indiferent de valuta si poti face un transfer bancar in EUR. 


6. Nu am card/ cont bancar. Pot totusi sustine un proiect pe Crestemidei?

Da. Daca doresti sa sustii financiar un proiect, dar nu ai un card sau un cont bancar, ai posibilitatea de a plati cash in reteaua Payzone, prin selectarea modalitatii de plata Plata prin M-pesa / Payzone, optiune vizibila pe pagina de plata a proiectului respectiv.

F. Company Matching

De acum companiile si puterea comunitatii se pot intalni pentru a sprijini proiecte faine pe această platformă.

Platforma www.crestemidei.ro oferă persoanelor juridice posibilitatea de a finanța diverse proiecte de crowdfunding prin dublarea contribuțiilor oferite unui proiect de către utilizatori individuali. Mai exact, un proiect se poate finanța pe baza angajamentului unei companii de a dubla fiecare donație venită de la un individ ce a susținut acel proiect.  

Odată setat, matchingul companiei este vizibil în real-time pe pagina campaniei respective: contorul proiectului se modifică imediat și automat cu aceeași sumă cu care un utilizator individual a contribuit la campania de crowdfunding. O astfel de secvență este vizibilă tuturor celor care accesează pagina campaniei (tabul Susținători, sub video) și arată așa:  


Pașii sunt următorii: 

1. Logare pe platforma crestemidei.ro (crearea unui simplu cont Contul meu)

2. Creare cont de companie (Contul meu - Profilul meu - tab Companie - buton Creeaza cont de companie)
  
3. Selectare proiect pentru realizarea matching-ului și accesare buton
Dubleaza donațiile ; orice donație primită ulterior va fi match-uită de compania respectiva.
a. când se atinge obiectivul financiar al campaniei si durata campaniei expiră, compania primește o notificare cu suma pe care trebuie să o plateasca și un link către pagina de plată a crestemidei.ro
b. plata trebuie efectuată în maxim 10 zile lucrătoare de la data încheierii proiectului.

4. Opțional, se poate stabili și o sumă maximă (plafon maxim) cu care compania e dispusă să sprijine proiectul; plafonul se poate modifica/edita in timp, însa nu poate fi mai mic decât suma donațiilor înregistrate între momentul setării plafonului și momentul modificării plafonului.

5. Companiile pot vedea activitatea lor de matching aici:
Contul meu - Profilul meu - Companie

a. proiectele selectate pentru matching
b. plafonul stabilit, cu posibilitatea de a-l modifica
c. achitarea sumei (suma va fi completată automat și nu poate fi modificată; o dată achitată suma, procesul de matching e închis și donațiile ulterioare nu vor mai fi match-uite/dublate).

De ce ar alege o companie să facă ‘project matching’?

1. Pentru a se implica in comunitate si a contribui financiar la realizarea unor idei / proiecte inovatoare si benefice comunitatii (activitati concrete, masurabile). Acest matching poate fi inclus in activitatile de CSR ale companiei.
2. Pentru a beneficia de promovare si de cresterea vizibilitatii prin actiuni concrete de implicare in comunitate. Compania va beneficia de promovare din partea:
a. crestemidei.ro: aparitie pe pagina de FB, blog, si newsletter
b. proiectului sustinut: maniera de promovare va fi stabilita cu echipa initiatoare a proiectului sustinut