Arhiva blog

ArticoleFAQEchipa Crestem Idei22%Pastila de crowdfunding

"Când cereți susținătorilor ajutorul, trebuie sa le oferiți ceva cât mai interesant în schimb"- Asociatia Prietenii Mocanitei

Scris de Crestem Idei - Luni, 08 Iunie 2015

Recent  am avut bucuria sa gazduim pe platforma un proiect inedit, un proiect dedicat conservarii si restaurarii patrimoniului caii ferate inguste Agnita-Sibiu. Am aflat astfel ca o mana buna de voluntari lucreaza intens la curatarea / intretinerea zonei (poduri, arbusti, zone verzi, cladiri) si la restaurarea feroviara aferenta, dar sunt implicati in multe alte actiuni: organizeaza tabere de lucru, diverse evenimente, participa la maratoane. 

Cine zice ca in Romania nu se face nimic? :)

Mai jos, redam cateva aspecte din campania de crowdfunding derulata cu success de cei de la Asociatia Prietenii Mocanitei.

Cum ați ajuns la crestemidei.ro, deci la crowdfunding ca metodă de finanțare ?

Am avut o discuție cu niște prieteni să găsim metode prin care ne putem aduna fonduri pentru evenimentul pe care îl planuim în 26-27 septebrie 2015. Una din idei a fost să facem o campanie de crowdfunding. In urma căutarilor pe internet între platformele românești de crowdfunding am concluzionat că cea mai bună variantă ar fi crestemidei.ro.

Cum s-a creionat începutul acestui proiect, se poate descrie un mini-plan, în câțiva pași, al procesului de finanțare?

  • cât a durat campania

60 zile

  • cum s-a realizat clipul de prezentare 

Majoritatea filmărilor le-am avut dinainte de a ne gandi la campanie. A trebuit să filmăm secvențe doar pentru o mică parte din film. Am avut câteva întalniri în care s-a stabilit care să fie scenariul filmuletului, dupa care a inceput montajul.

  • cum s-au împărțit rolurile în echipă

De campanie ne-am ocupat doi dintre voluntari. Cealalta parte a echipei a avut rolul de a da un feedback înainte să fie făcute publice imaginile.  

  • cum s-au ales valorile contribuțiilor

Alegerea s-a făcut în așa fel încât să fie acoperită cat mai bine zona de donații de la cea mai mica pâna la cea mai mare. Cadourile oferite susținătorilor le-am ales în așa fel încât să fie costuri cât mai mici pentru noi dar în acelasi timp să-i bucure pe susținători (sperăm că am și reușit să facem asta). Multumim echipei Crestemidei pentru sugestiile legate de cadouri :)!

  • care au fost motivele pentru care v-ați atins targetul

Principalul motiv pentru care credem că ne-am atins targetul este că proiectul are priză la public – unii oameni iși aduc aminte de plimbările cu mocănița, alții mai tineri probabil iși doresc să experimenteze plimbarea cu acest mijloc de transport. Obiectivul campaniei a fost ales în așa fel încât să nu fie greu de atins - suma reală necesară pentru proiect fiind mult mai mare.

Ce sfaturi practice le-ați oferi celor care doresc o astfel de finanțare ?

Când cereți susținătorilor ajutorul, trebuie sa le oferiți ceva cât mai interesant în schimb.

In cazul nostru zona de premii dintre 20 si 100 RON pare să nu fi fost foarte atractivă pentru susținători. Dar asta depinde de la un proiect la altul - în funcție de suma totală care se dorește a fi adunată și de amploarea proiectului.

Ne readuci aminte de cateva din surprizele (recompensele) pregatite pentru finanțarea de pe crestemidei.ro si cand/cum vor fi ele livrate?

Principalele surprize au fost pozele personalizate făcute pentru fiecare susținător. Acestea ne-au ajutat și să promovăm campania.

Magneții de frigider pictați manual cu mocănița au fost oferiți la aproape toate categoriile de premii. Cei mai generoși donatori au primit magneți speciali cu o mulțumire.

Intre 150 si 1000 RON fiecare premiu avea o invitație la o plimbare pe calea ferată: cu ciclodrezina, motodrezina sau cu trenul. Unele premii includ și o masă cu produse locale de pe Valea Hârtibaciului.

Ați mai apela la crowdfunding ca metodă de finanțare ?

Da, cu siguranță vom reveni cu un nou proiect, mai ales că proiectul întreg al mocăniței va dura mulți ani și va avea multe faze: extinderea reparațiilor pe noi tronsoane de cale ferată,  garaje pentru materialul rulant, renovări cladiri istorice, renovări vagoane și într-o zi chiar și achiziția unei locomotive cu abur.


Facts & Figures

  • Scopul campaniei: reparația a 7 km de cale ferată îngusta
  • Target stabilit: 5400 RON
  • Target atins: 6915 RON (128%)
  • Număr susținători: 29
  • Durata campaniei: 60 zile
  • Număr de persoane implicate în campanie: 2


http://crestemidei.ro/TrencuaburpeValeaHrtibaciului?locale=ro

Vrei si tu sa iti incepi propria campanie de crowdfunding? Scrie-ne la salut@crestemidei.ro!