Blog archive

ArticlesFAQEchipa Crestem Idei22%Pastila de crowdfunding

O idee inovatoare creste repede, despre buyandhelp.ro cu Radu Popescu, crescator de idei

Written by Crestem Idei - Marți, 13 Octombrie 2015

Draga Radu, te stim de cateva luni si vedem ca buyandhelp.ro a crescut cat alte platforme in cativa ani. Ne spui te rog cateva lucruri despre ce face platforma si cum ti-a venit ideea de a o lansa pe piata din Romania?

BuyAndHelp.ro este o platforma online care ajuta la finantarea cauzelor sociale din Romania folosind marketingul afiliat. In ultimii 6-7 ani am organizat o mini-campanie umanitara, in preajma Craciunului, prin care strangeam bani, imbracaminte, jucarii, electrocasnice si mancare pe care le donam catorva familii nevoiase care aveau si copii din judetul Cluj. In urma cu aproximativ 3-4 ani am descoperit si maketingul afiliat si l-am folosit cu succes in mai multe proiecte online. Dupa ce am epuizat toate metodele de a strange bani pe care le stiam pentru mini-campania mea, m-am gandit sa imbin marketingul afiliat cu partea de fund-raising si asa a aparut BuyAndHelp.

Proiectul are la baza ideea de "triple win", asa cum imi place mie sa spun. Pe langa faptul ca ajutam ONG-urile partenere sa stranga fonduri, venim si in sprijinul magazinelor online oferindu-le posibilitatea de a atrage clienti noi si de a vinde mai mult (pana in acest moment am generat vanzari de peste 110.000 de lei). A treia situatie de castig este indreptata spre utilizatorii platformei care pot sa doneze bani si sa sustina cauzele de care sunt aproape facandu-si cumparaturile in mod obisnuit.  

Platforma a crescut foarte repede datorita eforturilor noastre de marketing (coordonate de Angela Lepadatu - co-fondator BuyAndHelp) 

dar si datorita ajutorului pe care l-am primit din partea utilizatorilor nostrii. Avem pe Facebook o comunitate foarte activa si niste sustinatori puternici ai proiectului care duc mai departe, catre prieteni si familie, ideea noastra. Cu aceasta ocazie vrem sa multumim tuturor pentru ajutorul oferit, pentru word-of-mouth dar si pentru achizitiile facute pana acum.  

Cum reactioneaza firmele la propunerea ta de colaborare? Ce le convinge sa vina la tine pe platforma?

Foarte multa lume nu stie exact cum functioneaza mecanismul din spatele BuyAndHelp asa ca profit de aceasta ocazie pentru a-l explica pe scurt. Noi nu avem un contact direct cu companiile prezente pe platforma noastra. Folosim doua companii intermediare (2Parale si Profitshare) pentru a aduce retailerii pe site. Daca am comunica direct cu magazinele am avea nevoie poate de o echipa speciala si foarte mult timp investit in comunicare, negociere si dezvoltare tehnica. Intermediarii ne fac viata usoara si ne ajuta extrem de mult. In acest mod, doar doua persoane pot conduce tot acest proiect. 

Utilizatorii nostrii trebuie sa stie ca donatiile nu vor aparea in timp real pe platforma. Dupa fiecare achizitie, magazinele online trebuie sa aprobe fiecare tranzactie in parte, lucru care poate dura intre 1-30 de zile. Magazinele trebuie sa se asigure ca tranzactiile utilizatorilor nostrii au fost duse pana la capat (produse platite, livrate, ridicate de client si nu sunt returnate). Doar dupa acest OK din partea magazinelor donatiile ajung pe platforma si apoi in conturile ONG-urilor.

Iar in incheiere, ne spui doua cuvinte despre tine? Cine esti, de unde vii si unde te duci?

Am 28 de ani si si sunt clujean de aproximativ 9 ani. In viata de zi cu zi sunt web-designer la o companie romano-americana de outsourcing. Cred cu adevarat in ideea ca atunci cand reusesti sa faci ceva in viata trebuie sa si oferi putin inapoi. BuyAndHelp este pentru mine o modalitate de a ajuta si pe cei din jur folosindu-mi cunostintele si insusirile profesionale. Dupa lansarea BuyAndHelp am ajuns sa investesc aproximativ 4-5 ore pe saptamana in acest proiect. Nu este foarte mult dar are un impact considerabil. Sunt sigur ca am putea transforma Romania in bine daca fiecare persoana ar folosi 2-3% din timpul sau si din cunostintele pe care le are intr-un scop social/umanitar. Fie ca e vorba de voluntariat, strangere de fonduri sau pur si simplu de pornirea unui mic proiect social, 4 ore pe saptamana pot face diferenta.