Arhiva blog

ArticoleFAQEchipa Crestem Idei22%Pastila de crowdfunding

Maraton de educație alternativă finanțat prin crowdfunding

Scris de Crestem Idei - Joi, 12 Mai 2016

Focus Atelier este o platformă educativă ce presupune un maraton de o lună de zile de ateliere și dezbateri pentru a dezvolta un sistem de educație alternativ, în care oamenii învață unii de la alții, experimentează și își dezvoltă creativitatea.

Ideea aparține Asociației Reciproca, o gașcă de tineri entuziaști ce vor să aducă un plus de valoare comunității prin diferite activități care să suscite creativitatea și ingeniozitatea celorlalți. S-au pus pe treabă și au inițiat o nouă campanie de crowdfunding, care, s-a finalizat și de data aceasta cu succes. Mai multe detalii, mai jos:

Cum ați ajuns la crestemidei.ro ca metodă de finanțare?

După o perioadă în care am căutat finanțări și am găsit câteva, am făcut un calcul și mai aveam nevoie de 2000 de euro pentru bugetul nostru total. Pentru că până atunci epuizasem toate variantele, a rămas să facem o campanie de crowdfunding pentru acești ultimi bani. Fiind a doua campanie pentru același proiect (primul a fost la ediția din 2015) a fost mai greu să decidem asta.

Câțiva pași ai procesului de finanțare care să descrie acest proiect. 

  • Cât a durat campania?

O lună de zile.

  • Cum s-a realizat clipul de prezentare?

Clipul de prezentare s-a bucurat de un plan bine făcut înainte de ziua de filmări. Știam ce vrem să facem, ce texte e bine să le spunem, în ce spații ar trebui să se întâmple totul. Ziua de filmare a durat de la ora 09:00 pâna la ora 17:00 și a avut loc în spații diferite, acolo unde urma să avem evenimente în luna martie. În acceași zi s-a ales materialul care era bun și apoi, în două zile l-am montat. Lucrul a fost în echipă, toată lumea a participat cu feedback la fiecare pas al montării și împreună s-a ales varianta finală.

  • Cum s-au împărțit rolurile în echipă?

Echipa care a făcut posibilă campania noastră a fost formată din 8 oameni. Un om la cameră, un om la sunet și montaj, un om care s-a ocupat de organizare și promovare, patru oameni care au scris scenariul și un om care a ținut contactul cu donatorii. Rolurile s-au ales de comun acord, fiecare s-a oferit cu ceea ce le face plăcere să facă.

  • Cum s-au ales valorile contribuțiilor?

Am ales aceleași valori ca și anul trecut, având praguri asemănătoare cu proiectele pe care le-am văzut până acum și pe care le-am studiat. Am învățat atât din prima noastră experință, cât și din cele ale colegilor noștri care au folosit platforma CrestemIdei.

Care au fost motivele pentru care v-ați atins targetul?

Am avut o campanie care nu a fost lăsată nicio zi să adoarmă. Fiecare din noi posta în fiecare zi mesaje de încurajare pentru donații, fotografii personale, convingeri etc. Cu toții ne-am sunat prietenii și familia, colegii și colegii colegilor etc. Faptul că mulțumeam o dată la câteva zile celor care au donat până în momentul respectiv, a fost iarăși un lucru care a ținut comunitatea la curent. La fel și recompensele precum bilete la teatru sau vederi personalizate, cred că i-a încurajat pe oameni să doneze. Iar faptul căam avut o primă ediție de succes i-a făcut pe oameni să aibă încredere în proiect.

Ce sfaturi practice le-ați oferi celor care doresc o astfel de finanțare?

Să nu lase garda jos nicio secundă, să le mulțumească donatorilor cât de des se poate printr-o idee originală care să aibă legătură cu proiectul și să nu le fie rușine să ceară comunității atât timp cât proiectul se întoarce în comunitate gratuit. Recunoaștem că nu e ușor și că îți stă inima cât un purice o lună de zile, dar e și o metodă de promovare a proiectului. Așa încât...merită.

Ne readuci aminte de câteva din surprizele (recompensele) pregătite pentru finanțarea de pe crestemidei.ro și când/cum vor fi ele livrate?

Recompensele au început să fie livrate imediat după încheierea proiectului, adică de pe 4 aprilie. Pentru că ne-am dorit să le trimitem donatorilor cărți poștale din timpul evenimentului, și cum ultimul eveniment a avut loc pe 31 martie, recompensele au ajuns la ei în luna aprilie. Cred că e un timp bun de a trage concluziile pentru proiect și de a le mulțumi celor care ne-au ajutat. Cu toate acestea și în timpul desfășurării Focus Atelier (1-31 martie) s-au dat o parte din recompensele care însemnau invitații la spectacolele Asociației Reciproca.

Ați mai apela la crowdfunding ca metodă de finanțare?

Pentru că aceasta a fost a doua campanie a Asociatiei Reciproca, în următorii doi ani, e foarte posibil să nu mai apelăm. 


Facts & Figures:

  • Scopul campaniei: colectare fonduri pentru transportul internațional al trainerilor, transportul spectacolelor de teatru și remunerațiile echipei de intership și ale colaboratorilor
  • Suma: 9.000 RON
  • Fonduri strânse: 9.570 RON
  • Număr susținători: 117
  • Durata campaniei: 30 de zile
  • Număr de persoane implicate în campanie: 8 persoane

Vrei si tu sa iti incepi propria campanie de crowdfunding? Scrie-ne la salut@crestemidei.ro!