Arhiva blog

ArticoleFAQEchipa Crestem Idei22%Pastila de crowdfunding

L-am ajutat pe Mister Nicu sa lanseze Studioul Calator

Scris de Crestem Idei - Miercuri, 21 Iunie 2017

De ceva vreme, mă tot frământă un gând: Ce aș putea face mai mult pentru copii, pentru sistemul de învățământ, pentru educație în general? Simt că e momentul potrivit pentru următorul pas. Va fi unul mare și va avea roți.

"Studioul călător" e un concept inovator, cu două componente – (rulota)  studioul mobil  și platforma online, ce vor crea contexte multiple de a susține educația copiilor.

Mai jos un interviu cu Mister Nicu, initiatorul si artistul din spatele Studioului Calator.

1. Cum  ați ajuns la crestemidei.ro, deci la crowdfunding, ca metodă de finanțare?

Am vazut diverse proiecte internationale pe net, apoi pe FB am vazut niste anunturi cu proiecte de crowdfunding.

2. Cum s-a creionat începutul acestui proiect, se poate descrie un mini-plan, în câțiva pași, al procesului de finanțare?

Campania a durat 30 de zile iar clipul de prezentare s-a realizat cu un prieten, am facut un scenariu la care am lucrat cam 2 saptamani, apoi am filmat; iar la sfarsit inca vreo 2 saptamani am tot lucrat la materialul final.

3. Cum s-au împărțit rolurile în echipă?

In echipa am avut doar cativa prieteni apropiati, iar fiecare a avut un rol bine stabilit in functie de lucrul la car s-au priceput mai bine fiecare: pe comunicare, pe video, pe text, etc.

4. Cum s-au ales valorile contribuțiilor?

Nu a fost o sarcina usoara, astfel chiar inainte cu o zi sau doua inca schimbam si adaugam detalii pentru recompense; dar pana la urma m-am uitat spre "mine" si am ales acele recompense care ma reprezinta si pe care le pot oferi cat de usor.

5. Care au fost motivele pentru care v-ați atins targetul?

Am avut langa mine oameni/prieteni care incetul cu incetul au inteles despre ce e vorba si au hotarat sa se implice; iar la randul lor au provocat si pe altii sa faca acelasi lucru.

6. Ce sfaturi practice le-ați oferi celor care doresc o astfel de finanțare

Le recomand sa se organizeze din timp si sa aiba un document clar si realist al cunoscutilor/prietenilor si al potentialilor sustinatori. E important sa creada cu adevarat in ideea propusa, sa creada in oameni si in comunitate.

7. Ne readuceți aminte de câteva din surprizele (recompensele) pregătite pentru finanțarea de pe crestemidei.ro și când/cum vor fi ele livrate?

Am oferit deja cateva recompense, si anume DVD-urile promise. Urmeaza sa ofer o recomensa la Satu Mare sub forma unei petreceri de zi de nastere, un weekend petrecut cu copii cu nevoi speciale din localitatea Pomi din jud Satu Mare, iar de la toamna voi continua oferirea recompenselor cu ajutorul Studioului Calator.

8. Ați mai apela la crowdfunding ca metodă de finanțare?

Cred ca o sa treaca ceva timp, dar daca imi vine o idee "geniala", atunci cu siguranta o sa apelez din nou la crowdfunding.

Facts & Figures campanie 

Scopul campaniei: strangerea de fonduri pentru construirea si amenajarea unui studio mobil de inregistrari

Suma propusa:17.500

Fonduri strânse:19.670

Număr susținători:141

Durata campaniei:30 zile

Număr de persoane implicate în campanie: 7

Recompense: DVD-uri, org de zile de nastere, spectacole, primul album de studio, sesiuni de inregistrare, eveniment unplugged in familie, weekend la o casa de copii.