Arhiva blog

ArticoleFAQEchipa Crestem Idei22%Pastila de crowdfunding

Vrei să știi cum să faci ce-ți place fără să mori de foame? urmează indicațiile lui David Mitran

Scris de Crestem Idei - Miercuri, 07 Septembrie 2016

David are 24 de ani și este un tânăr din Craiova pasionat de oameni, coaching și dezvoltare personală. Ne-a contactat cu mult entuziasm, spunându-ne că a scris o carte și dorește să o publice. Ne-a plăcut de el din prima, e tânăr, entuziast și militează pentru cea mai bună versiune a noastră. De banii necesari printing-ului, a făcut rost prin derularea unei campanii de crowdfunding pe www.crestemidei.ro. Iată mai jos câteva detalii din campania lui.

1. Cum ai ajuns la crestemidei.ro, deci la crowdfunding ca metodă de finanțare ?

Prima dată am aflat de Crestem Idei  de la Ariel Constantinof. De fapt, cam așa l-am și cunoscut pe Ariel, prin intermediul proiectului asupra căruia a primit finanțare prin intermediul acestei platformei. Apoi am făcut puțină cercetare și am zis că vreau să testez. Mai făcusem crowdfunding, însă ca alergător și pentru proiectele altora. Pentru propriile proiecte deloc. A fost minunat.

2. Cum s-a creionat începutul acestui proiect, se poate descrie un mini-plan, în câțiva pași, al procesului de finanțare ?

  • cât a durat campania

  • cum s-a realizat clipul de prezentare?

  • cum s-au ales valorile contribuțiilor?

  • care au fost motivele pentru care ți-ai atins targetul?

Campania a durat 66 de zile, de pe 7 iunie până pe 11 august. Am ales ca 11 august să fie ultima zi, pentru că pe 10 august este ziua mea de naștere și, în caz că nu se strângea suma necesară finanțării cărții, aveam de gând să mă folosesc de asta pentru a aduna donații. A fost finanțată cu 12 zile înainte de termenul final.

Înainte de a începe campania, am fost la o editură și m-am interesat de preț, pentru că voiam să știu de câți bani am nevoie. După aceea, în funcție de cât a costat tipărirea cărților, am adăugat și transportul și am făcut un calcul astfel încât să îmi ajungă fondurile să pot trece prin întregul proces care începe cu printarea și se termină cu livrarea.

Recompensele le-am setat conform ghidajului echipei crestemidei.ro, care au trebuit să fie în anumite intervale.

Pentru realizarea clipului de prezentare am avut nevoie de un discurs de două minute (pe care l-am repetat pentu 4-5 ore) și de un prieten al cărui business este crearea de conținut video. Pentru filmarea efectivă a clipului, m-am urcat pe un bloc de 10 etaje și am spus discursul. Am vrut să fie ceva cât mai simplu.

3. Ce sfaturi practice le-ai oferi celor care doresc o astfel de finanțare?

În primul rând, să creadă tare mult în proiectul lor. Pe parcursul campaniei am avut parte de câțiva oameni care au strâmbat din nas. Atunci când pornești o campanie de fundraising, sunt șanse mari să ai parte de oameni răutăcioși – important este să nu-i bagi în seamă.

În al doilea rând, consider că este important să îți dorești să apelezi la comunitate. Crowdfundingul are mare legătură cu comunitatea în care te afli și datorită ei proiectul tău va prinde viață.

Ne readuci aminte de cateva din surprizele (recompensele) pregătite pentru finanțarea de pe crestemidei.ro si cand/cum vor fi ele livrate?

Recompensele mele au la bază cartea pe care am scris-o, fie în format digital sau fizic.

Cu toate acestea, unele recompense include și un PDF cu antreprenori din România sau sesiuni de coaching care să-i ajute pe doritori să pună în practică informațiile prezente în carte.

4. Ai mai apela la crowdfunding ca metodă de finanțare?

ABSOLUT!


Facts & Figures (fișa proiectului) 

  • Scopul campaniei: tiparirea celor doua volume

  • Suma: 3.000 RON

  • Fonduri strânse: 3.111 RON

  • Număr susținători: 50

  • Durata campaniei: 66 zile

  • Număr de persoane implicate în campanie: 1


http://crestemidei.ro/Ghidulantreprenoruluionline  

Ai și tu o idee inedită care merită spus lumii întregi? Nu mai sta pe gânduri și scrie-ne la salut@crestemidei.ro!