Blog archive

ArticlesFAQEchipa Crestem Idei22%Pastila de crowdfunding

''Cu această campanie de crowdfunding, am observat încă o data faptul că voluntarii din România pun mult accent pe educația lor și sunt dispuși să investească în aceasta.'' - povestea Volunteers Fest 2014 pe crestemidei.ro

Written by Crestem Idei - Miercuri, 04 Iunie 2014

Volunteers Fest 2014

Volunteers Fest 2014 - o serie de evenimente dedicate celor care aleg sa se implice in comunitate fara a fi remunerati! 

Iata povestea lor si cum au decis sa isi finanteze o parte din activitatile festivalului prin crowdfunding pe crestemidei.ro.



Cum ați ajuns la crestemidei.ro, deci la crowdfunding  ca metodă de finanțare?

Eram familiarizați cu această metodă de finanțare, însă nu ne-am gândit de la început să implementăm o astfel de campanie. După mai multe discuții, ne-am dat seama că voluntarii au fost foarte receptivi la prima ediție de Volunteers Fest și am ajuns la concluzia că merită să încercăm: un festival pentru voluntari organizat de voluntari cu sprijinul publicului nostru! La final a meritat fiecare minut de nesomn pentru construirea campaniei.

Cum s-a creionat începutul acestui proiect, se poate descrie un mini-plan, în câțiva pași, al procesului de finanțare?

Campania noastră ”Susține Volunteers Fest!” s-a desfășurat pe o perioadă de 20 de zile și a inclus un clip de prezentare, eveniment pe Facebook, dar și vizualuri special realizate pentru a promova activitățile din cadrul festivalului. Clipul de prezentare este un mix dintre spotul realizat pentru acest an și activitățile desfăsurate anul trecut, la evenimentul de pe Facebook am strâns aproximativ 170 de oameni, iar vizualurile au fost văzute de un număr de 5.000 de oameni. Echipa pentru campanie a fost minunată, de la început am lucrat împreună pe partea de texte, după care ne-am împărțit task-urile în funcție de domeniul preferat: comunicare, design, fundraising, etc. Considerăm că pasiunea pe care am depus-o în organizarea acestui festival a fost motivația noastră de a depăși targetul stabilit.

Volunteers Fest 2014

Ce sfaturi practice le-ați oferi celor care doresc o astfel de finanțare?

În primul rând, să aibă multă încredere în proiectul lor. În al doilea rând, să vorbească mult, foarte mult. În cadrul campaniei, întreaga echipă avea un singur rol: să povestească despre Volunteers Fest și despre campanie astfel încât toți oamenii să afle despre proiectul nostru.

În ceea ce privește promovarea campaniei de crowfunding, să descopere cât mai multe posibilități de a transmite mesajul pe mai multe canale media și la câți mai mulți oameni: o invitație la o emisiune radio, un interviu într-o publicație online etc. Posibilitățile sunt multiple, iar dacă mesajul este transmis cui trebuie, oamenii vor fi receptivi și darnici.

Ne readuci aminte de cateva din surprizele (recompensele) pregatite de echipa VF 2014 pentru finanțarea de pe crestemidei.ro?

Recompensele oferite de echipa noastră au fost diverse, de la afișe și stickere Volunteers Fest la tricouri și insigne, la invitații la traininguri / workshopuri și evenimente marca Brigada de Voluntari.

Ați mai apela la crowdfunding ca metodă de finanțare?

Cu această campanie, am observat încă o data faptul că voluntarii din România pun mult accent pe educația lor și sunt dispuși să investească în aceasta. Ca o scurtă concluzie, cu siguranță am apela și cu altă ocazie la această metodă de finanțare.


Facts&Figures

  • Scopul campaniei: completarea fondurilor necesare organizarii Volunteers Fest 2014
  • Suma: 2.000 RON
  • Fonduri strânse: 2.435 RON
  • Număr susținători: 32 susținători
  • Durata campaniei: 20 de zile
  • Număr de persoane implicate în campanie: întreaga echipă Volunteers Fest

http://crestemidei.ro/VolunteersFest2014


Vrei si tu sa iti incepi propria campanie de crowdfunding? Scrie-ne la salut@crestemidei.ro!