Arhiva blog

ArticoleFAQEchipa Crestem Idei22%Pastila de crowdfunding

Crowdfunding pentru întoarcerea în natură. Casa cu brad, un proiect finalizat cu succes

Scris de Crestem Idei - Luni, 23 Mai 2016

Casa cu brad este o altfel de casă, căci este dedicată tuturor celor care doresc să se refugieze într-un colț de natură și să se bucure de liniștea din jur. Cei doi inițiatori, Cristi și Alexandra, vor pune gratuit la dispoziția călătorilor acest loc de refugiu din Munții Apuseni. Datorită sprijinului obținut de-a lungul campaniei de crowdfunding, casa va fi recondiționată și va putea fi vizitată chiar din luna august al acestui an.

Mai multe despre această inițiativă, puteți citi chiar mai jos:

Cum ați ajuns la crestemidei.ro, deci la crowdfunding ca metodă de finanțare ?

De Creștem Idei am aflat pe internet, am găsit la un moment dat site-ul și ni s-a părut interesantă ideea. Am studiat puțin, văzut ce fel de campanii sunt susținute și ne-am gândit să încercăm și noi, prezentându-ne proiectul Casa cu Brad echipei de la Creștem Idei. Nu știam dacă proiectul nostru li se va părea interesant, însă pentru noi a fost un prim pas - să testăm ideea. Inițiativa a fost primită foarte bine, așadar am decis să lansăm campania de strângere de fonduri pentru Casa cu Brad, fonduri care să ne ajute să renovăm într-un timp mult mai scurt o casă tradițională din Munții Apuseni. Astfel, casa va deveni un popas/loc de retragere pentru oricine dorește să ne treacă pragul, iar cazarea va fi gratuită.

Câțiva pași ai procesului de finanțare care să descrie acest proiect. Cât a durat campania?

Campania a durat 90 de zile, de la începutul lui februarie până la final de aprilie.

Cum s-a realizat clipul de prezentare?

Deoarece nu am avut mult timp la dispoziție pentru realizarea clipului de prezentare și era iarnă, peisajul era destul de monoton si monocrom și am ales astfel să combinăm câteva filmări cu noi (inițiatorii proiectului) și poze făcute în cursul anului trecut, în toate anotimpurile. În poze se vede casa, peisaje din zona casei și lucrările de renovare pe care le-am făcut anul trecut.

Cum s-au împărțit rolurile în echipă?

În general, amândoi am contribuit la pregătirea campaniei, cât și la monitorizarea ei. Cristi s-a ocupat de editarea clipului de prezentare și de încărcarea pe pagina platformei a proiectului. Descrierea proiectului am creat-o împreună. În funcție de timpul pe care l-am avut fiecare la dispoziție într-un anumit moment în decursul campaniei, am rezolvat ce era nevoie la momentul respectiv.

Cum s-au ales valorile contribuțiilor?

Valorile le-am ales ținând cont de 2 lucruri: în primul rând, am văzut care sunt în general pragurile de donații alese pentru celelalte proiecte de pe platformă; apoi am adaptat valorile la suma totală stabilită pentru proiectul nostru. Pentru sumele mai mari, am ales să oferim un număr limitat de recompense, acestea fiind și recompense mai generoase, a căror pregătire necesită o investiție mai mare, atât financiară cât și ca timp.

Care au fost motivele pentru care v-ați atins targetul?

Am spune că am reușit să atingem targetul pentru că proiectul nostru a părut interesant multor oameni. Am încercat să vorbim despre proiect cât mai multor persoane în diferite contexte, în special printre oameni care apreciază natura și simpatizează cu ideea mutării la țară (în cazul în care nu o făcuseră deja). Am promovat proiectul pe internet. Despre Casa cu Brad s-au scris câteva articole în presă, a apărut și pe posturi de televiziune, ceea ce a făcut campania de crowdfunding mai vizibilă. Însă, în cele din urmă, dacă cei care au aflat de proiectul nostru nu credeau în el și nu considerau că merită susținut, nu am fi reușit să strângem suma stabilită.

Ce sfaturi practice le-ați oferi celor care doresc o astfel de finanțare ?

Un aspect foarte important odată cu lansarea campaniei de strângere de fonduri este vizibilitatea acesteia: să promoveze cât mai mult și în medii cât mai variate, atât pe internet cât și la întâlniri cu prieteni sau diverse evenimente. De preferat este să se promoveze printre persoane care simpatizează cu ideea/proiectul promovat. Apoi, să răspundă cât mai prompt celor care îi contactează. Unii doresc să sprijine cu ceva concret (nu neapărat financiar, sunt persoane care oferă de exemplu scule de lucru sau obiecte de care este nevoie în cadrul proiectului) sau doar cer mai multe informații despre proiect sau scriu mesaje de încurajare, felicitări etc.

De multe ori un simplu mesaj de genul „Bravo, îmi place mult proiectul vostru, vă doresc mult succes!” contează mult, îți arată că nu ești singur, că oamenii apreciază ideea pentru care desfășori campania de finanțare. De asemenea, să nu se lase descurajați sau dezamăgiți de momentele de liniște ale campaniei. Pot fi zile întregi în care nu se donează și asta poate crea impresia că proiectul nu mai prezintă interes. Nu e cazul să se descurajeze, în schimb ar fi un moment bun pentru a mai face o promovare a proiectului în mediile care sunt cel mai la îndemână Nu în ultimul rând, proiectul promovat să aibă un element de noutate, originalitate, care să îl diferențieze de alte proiecte asemănătoare și să fie în beneficiul a cât mai multor oameni.

Ne readuci aminte de cateva din surprizele (recompensele) pregatite pentru finanțarea de pe crestemidei.ro si cand/cum vor fi ele livrate?

Toți cei care au donat minim 50 lei își vor afla numele gravat pe un panou care va fi expus la Casa cu Brad. Pentru sume mai mari donatorii vor primi cărți poștale cu imagini de la Casa cu Brad, cartea Pe Celălalt Mal scrisă de Cristi Pascal, iar cele mai consistente premii includ tablouri cu peisaje din Apuseni și excursie în zonă. Recompensele vor fi trimise donatorilor prin poștă sau doritorii pot veni personal după ele și astfel vizitează Casa cu Brad. Ne-am propus ca recompensele să fie livrate cel târziu până la finalul anului.

Ați mai apela la crowdfunding ca metodă de finanțare ?

Campania de crowdfunding a fost o experiență interesantă, nu a fost tot timpul ușor, au fost momente când ne gândeam că poate nu reușim să strângem suma stabilită și a trebuit să promovăm mai mult. Campania ne-a arătat că există oameni care susțin un proiect cu inima deschisă chiar dacă nu îi cunosc pe cei care initiază proiectul respectiv. De asemenea, este și o oportunitate bună de a cunoaște persoane noi, cu principii asemănătoare, din care se pot crea prietenii sau colaborări frumoase. Având această experiență și știind acum ce presupune o campanie de strângere de fonduri, probabil că am mai apela la crowdfunding dacă ar fi nevoie.


  • Scopul campaniei: colectare de fonduri pentru recondiționarea casei
  • Suma: 8.000 RON
  • Fonduri strânse: 8.610 RON
  • Număr susținători: 50
  • Durata campaniei: 90 de zile
  • Număr de persoane implicate în campanie: 2 persoane

http://crestemidei.ro/CasacuBrad?locale=ro

Ai și tu o idee inedită care merită spus lumii întregi? Nu mai sta pe gânduri și scrie-ne la salut@crestemidei.ro!