Blog archive

ArticlesFAQEchipa Crestem Idei22%Pastila de crowdfunding

"Oamenii au considerat că inițiativa campaniei noastre este interesantă și că aduce inovații în domeniul literaturii" - Oana si Maria Heller despre campania de crowdfunding Convergent

Written by Crestem Idei - Joi, 22 Ianuarie 2015

Oana si Maria Heller sunt initiatoarele proiectului "Convergent”, un proiect ce propune un nou fel de narațiune ce se folosește de mai multe mijloace de expresie. Recent au derulat o campanie de crowdfunding pentru tiparirea romanului "Fața în palme", al doilea din seria "Convergent", campanie finantata cu succes (target 114%). Pe lângă seria de romane, proiectul „Convergent” include în aceași fir narativ mai multe povești ce se conturează în forma unor benzi desenate. 

Felicitari, fetelor, asteptam sa iasa de la tipar romanul si banda desenata :)! 

Iata aventura lor pe platforma noastra!


Cum ați ajuns la crestemidei.ro, deci la crowdfunding  ca metodă de finanțare ?

De Creștem Idei am aflat de pe Facebook, deoarece o aveam pe Maria Surducan la friends. Ne-am întâlnit cu ea la o cafea și am discutat despre campania ei de crowdfunding (i.e. Praslea cel Voinic si Merele de Aur). După ce ne-am consultat între noi am stat câteva luni pe gânduri și am decis să încercăm și noi.

Cum s-a creionat începutul acestui proiect, se poate descrie un mini-plan, în câțiva pași, al procesului de finanțare ?

  • cât a durat campania

 90 de zile

  • cum s-a realizat clipul de prezentare

Mai întâi am stabilit între noi ce vom spune si ce vom ilustra în video, apoi am realizat digital logo-ul proiectului, gif-ul de prezentare, am fotografiat și filmat toate materialele auxiliare și abia apoi am filmat părțile din video în care apărem noi. Totul, de la fotografierea materialelor la sunet și la montarea filmulețului a fost realizat de către noi cu o camera veche de filmat pe care o aveam prin casă.

  • cum s-au împărțit rolurile în echipă

În principiu rolurile le-am distribuit 50-50. Oana trebuia să se ocupe de mediatizarea campaniei și de organizarea de evenimente și de prezentări în care puteam vorbi despre campanie, iar Maria de paginile de Facebook, însă între timp am preluat una de la alta anumite roluri.

  • cum s-au ales valorile contribuțiilor

Ne-am luat pe noi ca exemplu și propria noastră situație financiară pentru a aproxima cât de mult am fi noi dispuse (și capabile) să donăm pentru o idee bună. Am stabilit mai multe praguri mici pentru a da șansa tuturor să poată face o donație, apoi am stabilit pragurile luând în calcul, desigur, și valoarea brută a obiectelor oferite ca recompense.

  • care au fost motivele pentru care v-ați atins targetul

Având în vedere că am primit donații în mare parte de la străini, concluzia pe care o putem trage este că oamenilor le-a plăcut proiectul nostru și acesta a fost finanțat exclusiv pentru ideea noastră. Oamenii au considerat că inițiativa campaniei noastre este interesantă și că aduce inovații în domeniul literaturii.

Ce sfaturi practice le-ați oferi celor care doresc o astfel de finanțare ?

În primul rând cei care doresc o finanțare prin crowdfunding trebuie să știe că nu vor pica banii din cer, ci va trebui să găsească o modalitate de a atrage constant atenția oamenilor asupra campaniei lor și a-i impresiona pentru a-i convinge că merită să investească în ideea lor. E o muncă continuă și consumă foarte mult timp; e nevoie de dedicație și multă răbdare pentru a duce o campanie la bun sfârșit. Promovarea nu se face singură și e un element cheie pentru succesul campaniei: atitudinea pe care o luați în postări, cuvintele pe care le alegeți când vorbiți despre proiect, textele pe care le compuneți, imaginile pe care le alegeți pentru a apărea ca preview pe internet, toate astea contează și pot înclina balanța înspre succesul sau eșecul campaniei. Astea sunt lucruri pentru care pe toată durata campaniei trebuie muncit.

Apoi am mai vrea să atragem atenția asupra unor lucruri care ne-au afectat pe noi în timpul campaniei noastre: făcând reclamă am atras atât atenția oamenilor care au ajuns să fie interesați de ceea ce facem cât și a celora care, nu doar că nu sunt interesați, dar aleg să critice, să jignească și să denigreze. În cazul nostru a fost o perioadă în care totul parcă a înghețat: cei care erau interesați de proiectul nostrum auziseră deja de el și ne susținuseră, iar timp de mai bine de o lună singurele feedback-uri pe care le-am primit erau pline de ură. I-am sfătui pe cei care doresc sa deruleze o campanie de crowdfunding să nu se descurajeze dacă nu se întâmplă nimic timp de câteva zile sau chiar săptămâni și să nu se descumpănească din cauza criticilor absurde și pline de ură fiindcă acestea pot veni fără motiv și fără temei – nu înseamnă că ați făcut nimic greșit.

Ne readuci aminte de cateva din surprizele (recompensele) pregatite pentru finanțarea de pe crestemidei.ro si cand/cum vor fi ele livrate?

Recompensele oferite de noi cresc gradual, de la un semn de carte realizat handmade pentru o donație de 20 RON, la un exemplar din romanul Fața în palme pentru o donație de 60 RON, și la un pachet special pentru 500 RON care conține:

„Un exemplar din „Fața în palme” semnat de autoare și includerea în panoul cu mulțumiri din paginile cărții + un exemplar din „La început a fost minciuna” + prima bandă desenată a proiectului „Convergent” + un poster A3 ilustrat de Maria Heller ce reprezintă o scenă din roman + un semn de carte handmade realizat de Oana & Maria Heller + un set special de 5 ilustrații realizate de Maria Heller; toate acestea într-un box-set unicat, realizat manual de către autoare + portretul în ulei al donatorului realizat de Oana sau de Maria Heller.”

Recompensele vor fi livrate prin Poșta Română sau prin curier la adresele susținătorilor o data ce toate materialele sunt finalizate. Pentru că la roman și la banda desenată am avut foarte mult de lucru, însă sperăm ca recompensele sa ajunga la donator în decursul lunii februarie sau cel târziu al lunii martie. Publicarea romanului și a benzii desenate nu a fost încă stabilită, dar când vom avea o dată exactă pentru publicarea romanului și a benzii desenate, vom anunța atat pe Creștemidei dar și pe pagina de facebook a proiectului Convergent.

Ați mai apela la crowdfunding ca metodă de finanțare ?

Poate, însă numai pentru un nou proiect în care credem cu adevărat.




Facts & Figures

  • Scopul campaniei: colectarea fondurilor necesare publicarii romanului Fata in palme (al doilea roman din seria Convergent ) si a benzii desenate aferente romanului
  • Fonduri strânse: 7.960 RON (114%)
  • Număr susținători: 27
  • Durata campaniei: 90 zile
  • Număr de persoane implicate în campanie: 2 (Oana si Maria Heller)

http://crestemidei.ro/Convergent

Vrei si tu sa iti incepi propria campanie de crowdfunding? Scrie-ne la salut@crestemidei.ro!