Arhiva blog

ArticoleFAQEchipa Crestem Idei22%Pastila de crowdfunding

Closer to Shore prin crowdfunding

Scris de Crestem Idei - Luni, 17 Aprilie 2017

Trupa The Glass Fish face muzica din pasiune de cativa ani. La sfarsitul anului 2016 a testat puterea comunitatii de fani, cu ajutorul carora a reusit sa finanteze lansarea albumului Closer to Shore. Iata mai jos experienta lor de crowdfunderi:

Acum aproximativ un an si jumatate am fost invitati de catre cei de la CrestemIdei sa avem un concert cu ocazia aniversarii de 3 ani a platformei lor de crowdfunding. Cu aceasta ocazie am facut cunostinta cu o serie de proiecte interesante, finantate prin crowdfunding pe  platforma crestemidei.ro, ceea ce ne-a inspirat in a ne finanta primul album prin aceasta modalitate. Lansarea si inregistrarea primului album The Glass Fish era demult un vis pentru noi. 

Crowdfundingul ca metoda de finantare a parut dintotdeauna cea mai potrivita; desi investim cat putem de mult timp, energie si pasiune in muzica noastra, muzica nu este o sursa de castig financiar pentru niciunul dintre noi, e ceva personal pentru fiecare, impartasit cu ascultatorii. Speram ca muzica pe care o facem sa impinga ascultatorii la a ne sustine si financiar.

Primele discutii legate de planul de finantare au implicat clipul de prezentare: am incercat sa decidem catre cine inaintam cererea, in romana sau engleza, cum realizam filmarile, cum ne prezentam. De aici am pornit. Uneori luarea deciziilor in sase e complicata, cred ca a fost un exercitiu bun pentru noi. Ne-a ajutat sa ne fixam target-uri si sa definim cateva bucati pentru imaginea noastra.

Campania a debutat in decembrie 2016 pentru o durata de 3 luni, timp in care fiecare din noi urmarea zilnic evolutia proiectului ca pe o realizare la final de zi si incurajam cu share, mailuri sau mesaje private.

Clipul de prezentare al campaniei a fost filmat pe bucati, in concerte si interviuri. Aveam cateva filmari din concerte pe care ne gandeam sa le folosim in completarea unei serii de interviuri, filmate tot de prietenul nostru Andrei Lazar, care sa ne prezinte proiectul. E interesant sa asculti raspunsul (destul de spontan) al colegilor de trupa la intrebarile compuse pentru interviuri, asta a “condimentat” clipul. Apoi filmarile au fost parcurse, alese si asamblate, editate si finalizate de Andrei Pastuhov, care a dus o munca mare de lustruire a materialelor.

Pana la debutul campaniei rolurile in echipa au fost relativ egale, deciziile s-au luat impreuna, iar Io Pastuhov a fost persoana noastra de legatura cu reprezentantii Crestem idei; ei ii revine, in general, rolul de purtator de cuvant si negociator al trupei. Apoi rolurile s-au impartit in functie de posibilitatile fiecaruia de a se implica.

Recompensele si pragurile au fost definite in functie de publicul pe care il cunosteam deja, in dorinta noastra de a lasa accesibil proiectul cat mai multor persoane din medii diferite, inclusiv international. Mai departe de aceasta idee a fost un calcul matematic, in functie de materialele pe care doream sa le promovam odata cu campania si de costul estimat al acestora.

Principalul motiv pentru succesul campaniei este dat de faptul ca avem multi, multi prieteni care ne-au sustinut atat direct, cat si promovand proiectul mai departe. Am avut si sustinatori generos i- probabil si recompensele au fost destul de atractive. Am incercat sa ajungem si la alti oameni, prin intermediul TVR, carora le-am propus sa le cantam intr-o diminteata in cadrul emisiunii moderate de Irina Gaspar. Am tinut mereu lumea conectata cu campania, pe facebook si mail, incercand sa le aratam celor dispusi sa ne sprijine ca avem intr-adevar nevoie de ei.

La nivel de sfaturi pentru cei care doresc sa incerce o campanie de crowdfunding: cel mai important este sa defineasca foarte bine tinta: care este publicul care ar finanta, pragurile si recompensele. Apoi, la fel de importanta e mediatizarea proiectului. Uneori astfel de proiecte se strecoara greu in masa de informatii primita zilnic. La final, dorinta de a realiza proiectul, echipa cu care il pui pe picioare si daruirea pe care o ai pentru proiect reflecta rezultatul.

Recompensele sunt in curs de pregatire, acum este partea noastra activa post-campanie. Lucram la finalizarea albumului hard-copy, cel in format digital a fost deja trimis sustinatorilor, a tricourilor si stickerelor si a carticelelor hand made cu versuri. In pararelel, in studio-ul de repetitii pregatim cover-urile si piesele de pe album pentru interpretare live.

In incheiere, credem ca cu siguranta am mai apela la  crowdfunding ca metodă de finanțare!

Facts & Figures

Scopul campaniei: finantarea primului album The Glass Fish -  Closer to Shore

Suma: 22.500 lei

Fonduri strânse: 23.175 lei

Număr susținători: 130

Durata campaniei: 3 luni

Număr de persoane implicate în campanie: The Glass Fish (Vocals: Andreea Văsuț - Vocals / acoustic guitar: Io Pastuhov

Lead guitar: Vlad Chertes, Bass: Cosmin Cîrstea, Cello: Iulia Udrea, Drums: Ștefan Capătă), video Andrei Lazar si Andrei Pastuhov, subtitrari Silvia Truta.

Recompense: Mentiune pe facebook, mentiune pe album, livrare album in format digital, livrare album hard copy, tricou, stickere, meet the band, cover personalizat, concert privat.