Blog archive

ArticlesFAQEchipa Crestem Idei22%Pastila de crowdfunding

Ceau, Cinema! reîmprietenește timișorenii cu filmul lor [și în 2017]

Written by Crestem Idei - Luni, 17 Iulie 2017

După trei ediții de succes ale festivalului Ceau, Cinema!, echipa organizatoare s-a hotărât ca pentru următoarea ediție să riște și să apeleze la comunitatea cinefilă fidelă, astfel încât să adauge în programul festivalului invitați noi.


Cum ați ajuns la crestemidei.ro, deci la crowdfunding, ca metodă de finanțare ?

Ne-am gândit de mai multă vreme la posibilitatea de a face o campanie de crowdfunding şi Festivalul Ceau, Cinema! părea cel mai potrivit proiect pentru a face această încercare. Acesta este un festival de film de lungmetraj organizat la Timișoara de Asociația Marele Ecran și Asociația Pelicula Culturală și anul acesta se află la a 4-a ediție.

După mai multe schimburi de mailuri cu echipa Creştem Idei, în 2016, când nu mai era timp suficient înaintea festivalului, ne-am decis să pregătim o campanie pentru a completa bugetul ediţiei din 2017 și a îmbogăți festivalul cu 4 invitați din lumea filmului pe care să îi avem alături.

Și datorită faptului că pe parcursul edițiilor anterioare de festival am simţit sprijinul comunităţii am căpătat curaj şi încredere că putem duce campania până la capăt.

Cum s-a creionat începutul acestui proiect, se poate descrie un mini-plan, în câțiva pași, al procesului de finanțare ?

cât a durat campania: 34 zile

cum s-a realizat clipul de prezentare: În realizarea clipului s-a pornit de la ideea şi întrebarea cum să redăm atmosfera din festival, cu invitaţii speciali, actorii şi regizorii invitaţi şi publicul cinefil. Am ales să montăm imagini de la ediţiile anterioare, la care s-au mai adăugat câteva idei mai haioase, precum cea cu Lars von Trip, ale lui Lucian Mircu, al cărui concept a stat la baza videoului, montat de Richard Marius Ilie, amândoi de la Marele Ecran.

cum s-au împărțit rolurile în echipă: foarte natural, pe baza rolurilor pe care deja le avem în organizarea festivalului. Au fost persoane responsabile de partea administrativă, de legătura cu creştemidei.ro şi pregătirea paginii de pe platforma de crowdfunding, alţii s-au ocupat de comunicarea zilnică pe Facebook, toţi ne-am implicat la transmiterea informaţiei despre campanie către prieteni, cunoscuţi şi către alţi oameni/ reviste/ bloggeri care au scris despre noi.

cum s-au ales valorile contribuțiilor: s-au ales în discuţiile de echipă şi pe baza a ceea ce am mai aflat de la Creştem Idei. Am analizat care ar fi valorile cu care ar putea contribui susţinătorii festivalului şi ce putem oferi pentru ei, ce le-ar plăcea să primească.

care au fost motivele pentru care v-ați atins targetul: Sunt câteva elemente foarte importante care au contribuit la atingerea targetului: activarea susţinătorilor printr-o mini-campanie de comunicare privind problematica filmului european în oraş; o comunicare bună, interesantă şi constantă cu publicul ţintă pe parcursul campaniei, cu multe poze şi informaţii interesante despre campanie şi recompense, prezentate pe un ton prietenos şi vesel; contactarea prietenilor şi susţinătorilor festivalului, prezentarea campaniei şi a posibilităţii de a ne sprijini şi de a da informaţia mai departe.

Ce sfaturi practice le-ați oferi celor care doresc o astfel de finanțare ?

  • Să evalueze realist nevoia lor de finanţare şi să estimeze puterea de susţinere a comunităţii.
  • Să nu facă o campanie prea lungă, de ex. pe 2 luni, pentru că este un efort foarte mare de comunicare şi de a ţine oamenii interesaţi şi aproape.
  • Să se pregătească cu imagini şi texte multe şi creative, care să prezinte recompensele, evenimentele, bucăţi din festival, prietenii, susţinătorii, partenerii, voluntarii, orice consideraţi că ar putea fi interesant de comunicat. Bine-nţeles, multe pot apărea pe parcurs, însă trebuie să fie un plan de comunicare în mare, în care să aveţi pilonii mari de comunicat.
  • Să vizioneze şi să se documenteze despre alte campanii similare, să vadă şi videouri şi recompensele oferite şi rata de succes.
  • Să implice cât mai multă lume în diseminarea informaţiei şi în promovarea campaniei.
  • Să empatizeze cu susţinătorii şi să pregătească nişte recompense aşa cum le-ar plăcea acestora.

Ne readuceți aminte de câteva din surprizele (recompensele) pregătite pentru finanțarea de pe crestemidei.ro și când/cum vor fi ele livrate?

Recompensele vor ajunge la cei care ne susțin într-un interval de 25-40 de zile de la încheierea campaniei. Printre acestea se numără full pass-uri la toate proiecțiile din Timișoara, goody bags care conțin mai multe produse Ceau Cinema (traistă, poster, stikere), tricouri și pandantive Ceau, Cinema, dar și experiențe speciale precum o sesiune de coaching actoricesc cu un profesionist.

Ați mai apela la crowdfunding ca metodă de finanțare ?

Da, este o metoda de finanțare care poate completa un buget mai mare, cum este cazul unui festival, sau poate să ajute la realizarea unui mic proiect. Iar pe lânga finanțare, mai este și beneficiul unei campanii de comunicare către publicul țintă, care este informat constant despre proiect și cauza urmărită. Și toate acestea, cu sprijinul echipei Creștem Idei, care ne-au explicat toți pașii campaniei, ne-au ghidat și au comunicat la rândul lor despre campanie pe pagina lor de Facebook.

Facts & Figures

Scopul campaniei: Să aducem cu 4 invitaţi mai mult la ediţia a patra a festivalului, pentru ca publicul să se poată bucura de întâlnirea faţă în faţă cu eroii coborâţi de pe ecran.

Suma: 9000 lei

Fonduri strânse: 9160 lei

Număr susținători: 73

Durata campaniei: 3 mai – 6 iunie 2017