Arhiva blog

ArticoleFAQEchipa Crestem Idei22%Pastila de crowdfunding

Casa solara EFdeN la prestigioasa competitie internationala Solar Decathlon Europe 2014, finantata si prin crowdfunding pe crestemidei.ro

Scris de Crestem Idei - Duminică, 31 August 2014

Da, da, creativitatea si ingeniozitatea romaneasca direct la Versailles, la concursul de renume Solar Decathlon Europe 2014! 

Echipa EFdeN, formata din 70 de studenti din Bucuresti (arhitectura, inginerie, design, economie, etc), a construit un prototip de casa solara eficienta energetic, sustenabila si inteligenta - proiect ce a intrat in competitie cu alte 19 echipe din lume. EFdeN, unde N este natura (functiile de la matematica), este raspunsul tinerilor romani la problemele actuale ale marilor orase si ale resurselor naturale din mediul inconjurator.

Echipa EFdeN a apelat la crestemidei.ro  pentru a-si acoperi cheltuielile de transport si masa pe durata concursului si a sederii lor la Versailles. Urmeaza cateva cuvinte despre experienta lor de crowdfunding. 

Cum ați ajuns la crestemidei.ro, deci la crowdfunding  ca metodă de finanțare ?

Crowdfunding-ul este o metodă foarte eficientă de promovare și de finanțare a proiectelor la început de drum, mai ales dacă ele se referă la un produs inedit pe piață. De la acest aspect am pornit și noi și am considerat că, înainte de toate, crowdfunding pentru proiectul nostru ar aduce awareness pentru ceea ce promovăm.

Încă la început în România, conceptul de crowfunding este încă puțin cunoscut, iar crestemidei.ro este una dintre puținele platforme de acest fel de la noi. Am ajuns să aflam de crestemidei.ro în cadrul unei conferințe unde domnul Cătălin Vasile ne-a oferit susținerea.

Cum s-a creionat începutul acestui proiect, se poate descrie un mini-plan, în câțiva pași, al procesului de finanțare ?

●  cât a durat campania

Campania a durat 6 săptămâni.

●   cum s-a realizat clipul de prezentare

Ne-am dorit ca filmul de prezentare să reflecte în primul rând ideile principale ale proiectului și să explice de ce avem nevoie de ajutorul donatorilor. Mai mult, am încercat să punem accent și pe faptul că suntem o echipă de studenți care reușesc să realizeze ceva în România. Scenariul, regia, filmarea și montajul au fost făcute de noi. Cu toate acestea, am beneficiat de participarea domnului Cristian Țopescu care și-a exprimat aprecierea și ne-a oferit susținerea pentru proiectul nostru, aducând și mai multă credibilitate inițiativei noastre.

●  cum s-au împărțit rolurile în echipă

Deși campania în sine a fost responsabilitatea departamentului de Comunicare din cadrul EFdeN, toți membrii au contribuit la succesul acesteia prin participare, donații și mai ales multe, multe share-uri.

●  cum s-au ales valorile contribuțiilor

Am încercat să fim realiști și să ne propunem un target ce poate fi atins, dar în același timp o sumă care poate într-adevăr să ne ajute in desfășurarea proiectului. Am ales recompensele astfel încât ele să fie reprezentative pentru ceea ce noi promovăm (tricourile EFdeN, plantele sau sfaturile practice), dar și îndeajuns de interesante și catchy pentru public (vederile de la Versailles, numele donatorului pe căștile EFdeN-iștilor).


●  care au fost motivele pentru care v-ați atins targetul

În primul rând bunăvoința fiecărui donator care a crezut in proiectul nostru. Cea mai eficientă metodă? Promovarea continuă, intensă, pe toate canalele mediatice, către un public cât mai larg și diversificat. Am crezut de la început în proiectul EFdeN nu doar fiindcă este al nostru, ci pentru că o astfel de inițiativă aduce un plus de valoare societății și poate fi un câștig din foarte multe puncte de vedere pentru foarte mulți oameni. Misiunea noastră a fost să convingem că astfel de inițiative sunt posibile în România, au succes și trebuie duse mai departe.

Ce sfaturi practice le-ați oferi celor care doresc o astfel de finanțare ?

În primul rând trebuie să crezi în ceea ce ai de oferit și să nu te îndoiești nici o clipă că ideea ta este imposibilă și nu poate fi înțeleasă sau acceptată de ceilalți. Vei constata cu surprindere că există un public pentru orice! Iar cel mai practic sfat se referă la gestionarea unei astfel de campanii care, deși pare complicată, devine o reușită în momentul în care îndeajuns de mulți oameni știu despre ea. Așa că…promoveaz-o, share-uiește-o, împarte-o, povestește-o oricui!

Ne readuci aminte de cateva din surprizele (recompensele) pregatite pentru finanțarea de pe crestemidei.ro si cand/cum vor fi ele livrate?

Numele celor mai mulți dintre donatorii noștri și-au găsit déjà locul pe căștile EFdeN-iștilor noștri. O data întorsi de la Versailles am inceput să trimitem fiecăruia certificatul de Ziditor de Onoare al Viitorului, vederile din Franța și mai ales tricourile EFdeN-iste. Sperăm ca în aproximativ o lună toate aceste cadouri să ajungă la proprietarii de drept prin e-mail sau poștă.

Ați mai apela la crowdfunding ca metodă de finanțare ?

Cu siguranță! Dacă nu EFdeN, atunci următoarea echipă românească ce va participa la Solar Decathon Europe trebuie neapărat să profite de o asemenea ocazie! 


Facts & Figures

  • Scopul campaniei: colectarea fondurilor necesare membrilor EFdeN pe durata derularii competitiei internationale Solar Decathlon Europe 2014 la Versailles (transport si masa)
  • Suma: 8.000 RON
  • Fonduri stranse: 8.155 RON
  • Număr susținători: 37 susținători
  • Durata campaniei: 42 de zile


http://crestemidei.ro/EFdeN?locale=ro


Vrei si tu sa iti incepi propria campanie de crowdfunding? Scrie-ne la salut@crestemidei.ro!