Arhiva blog

ArticoleFAQEchipa Crestem Idei22%Pastila de crowdfundingRealizări

Sfat pentru crowdfunding de la veteranii din Asociația ASUR

Scris de Crestem Idei - Luni, 20 Noiembrie 2017

Echipa Asociației ASUR  a refăcut calendarul științific pentru 2018 și a cerut sprijinul comunității, pentru publicarea lui și apoi pentru a fi trimis către un număr cât mai mare de școli. Și iarăși, printr-o campanie de crowdfunding.


Cum ați ajuns la crestemidei.ro, deci la crowdfunding, ca metodă de finanțare ? 

În ultimii ani am finanțat câteva proiecte prin crowdfunding, pe alte platforme din România. Și la fiecare proiect susținătorii ne spuneau că ar dori mai multe metode de efectuare a plăților. Așa că am căutat platforme care oferă și alte metode de plată, pe lângă cea cu cardul. Apoi am filtat platformele în funcție de rata de succes, de numărul proiectelor active în ultima jumătate de an și de prezența în social media. Evident, Crestemidei.ro a fost alegerea perfectă. :)

Cum s-a creionat începutul acestui proiect, se poate descrie un mini-plan, în câțiva pași, al procesului de finanțare ?

cât a durat campania: 39 zile

cum s-a realizat clipul de prezentare: suntem o echipă mică, așa că la clipul de prezentare au lucrat doar doi oameni: unul a scris textul și a uploada clipul online, iar celălalt a înregistrat vocea și a realizat editarea. 

cum s-au împărțit rolurile în echipă: în partea de pregătire a proiectului au lucrat 10 voluntari, dintre care unii au lucrat exclusiv la pregătirea calendarului (documentare, selectare și editare texte, realizare design), iar alții și-au început treaba odată cu prima zi a campaniei și s-au ocupat de promovarea proiectului. În continuare, o parte dintre voluntari se vor ocupa de ambalarea și expedierea recompenselor, iar alții vor distribui personal calendare în școli și licee din țară.

cum s-au ales valorile contribuțiilor: Am încercat să păstrăm proporțiile din anii trecuți și am calculat valorile astfel încât suma să acopere atât valoare recompensei și transportului, cât și distribuirea unui număr de calendare în școli. 

care au fost motivele pentru care v-ați atins targetul: Asociația noastră are mulți membri și susținători cu vârste între 25-40 ani, care lucrează în companii/instituții mari, și odată ce au aflat de proiect s-au ocupat să dea vestea mai departe. Pe lângă asta, am apelat la vechii susținători ai proiectului, care sunt bucuroși să ne ajute la fiecare nouă ediție și la câțiva influenceri din social media pe care îi cunoaștem și care au fost de acord să ne promoveze proiectul. Și ne-am folosi un pic și de matematică, făcând un target pentru fiecare zi și încercând de fiecare dată să-l depășim. 

Ce sfaturi practice le-ați oferi celor care doresc o astfel de finanțare ? 

Vom da mai departe sfatul pe care l-am primit noi la prima campanie de crowdfunding și care ne-a ajutat de fiecare da: concentrați-vă pe promovarea proiectului! Prin toate canalele de care dispuneți - site, newsletter, social media, comunicate de presă, word-of-mouth, orice metodă aveți la dispoziție. Cu cât află mai mulți oameni despre proiect, cu atât mai ușor va fi să găsiți susținători. Iar un al sfat, care e cât se poate de evident, ar fi să realizați o prezentare cât mai concisă și atractivă a proiectului pentru care căutați finanțare. 

Ne readuceți aminte de câteva din surprizele (recompensele) pregătite pentru finanțarea de pe crestemidei.ro și când/cum vor fi ele livrate? 

Susținătorii proiectului vor primi exemplare din Calendarul Științific, dar și copii dintr-o ediție limitată a calendarului, cu un design creat special pentru ei. În plus, vor putea alege școlile și liceele cărora le vom trimite calendare din partea lor. Am trimis deja calendarul la tipografie și sperăm ca în cursul lunii noiembrie să reușim să livrăm toate recompensele. Unele le vom înmâna personal, iar altele prin intermediul firmelor de curierat. 

Ați mai apela la crowdfunding ca metodă de finanțare ? 

Categoric. Pentru un ONG ca al nostru, crowdfundingul este o metodă excelentă de finanțare a proiectelor. 

Scopul campaniei: tipărirea și distribuirea Calendarului Științific 2018 

Suma: 17 000 de lei

Fonduri strânse: 18 292 de lei

Număr susținători: 191 de persoane

Durata campaniei: 39 de zile

Număr de persoane implicate în campanie: 10