Blog archive

ArticlesFAQEchipa Crestem Idei22%Pastila de crowdfunding

Călătorește diferit cu Mappamonde

Written by Crestem Idei - Vineri, 12 Mai 2017

1.  Cum ați ajuns la crestemidei.ro, deci la crowdfunding, ca metodă de finanțare ?

Am dorit să oferim o modalitate transparentă pentru rețeaua noastră de prieteni și rețeaua lor de prieteni să poată achiziționa un produs cu valoare atât funcțională cât și emoțională. De asemenea, am dorit să validăm faptul că există cerere pentru acest tip de produs. (huse pentru troler)

2. Cum s-a creionat începutul acestui proiect, se poate descrie un mini-plan, în câțiva pași, al procesului de finanțare?

●   cât a durat campania:

- aprox. o lună

●   cum s-a realizat clipul de prezentare?

- un birou, eu și încă un prieten (asociat în Mapppamonde) ne-am apucat să facem research, să facem un story board al clipului pe bază a best practices din afară și să filmăm/edităm.   

2.1 Cum s-au împărțit rolurile în echipă?

- am fost 2 oameni care am făcut totul cap coadă. Albert s-a ocupat de strategie, planning și orice ținea de partea administrativă a proiectului, în timp ce Alexander s-a ocupat în principal de partea de marketing (copy, design, etc).  Pe partea de artă pentru huse am lucrat cu partenerii noștri pe design, Tea Tomescu (http://www.dungishop.ro/) și Alexandru Strujac.

2.2 Cum s-au ales valorile contribuțiilor?

- valorile contribuțiilor s-au ales după o analiză logică a costurilor de producție, a profitului pe care dorim să-l obținem, cât și a cât au fost oamenii din targetul nostru dispuși să plătească pentru o husă. 

2.3 Care au fost motivele pentru care v-ați atins targetul?

-am apelat la networkul nostru și relațiile noastre pentru a răspândi vestea despre campania Mappamonde. Am fost consistenți în a promova constant campania și am avut un plan destul de bine făcut pentru acțiuni de marketing strict pentru network-ul nostru de prieteni și network-ul lor. Așa s-a răspândit vorba despre conceptul Mappamonde și am beneficiat de asemenea de încrederea pe care am construit-o deja de-a lungul timpului. 

3. Ce sfaturi practice le-ați oferi celor care doresc o astfel de finanțare ?

Research pe campanii de succes și din afară, un plan de acțiune bine pus la punct cu tot ce e de făcut pentru a construi campania și pentru a o marketa. Multă muncă sau planificare și execuție cu cel puțin o luna dinainte de data de lansare. 

4. Ne readuceți aminte de câteva din surprizele (recompensele) pregătite pentru finanțarea de pe crestemidei.ro și când/cum vor fi ele livrate?

Desigur. Recompensa de bază era aceea a unei huse standard (mărime, design deja creat) pentru troler, la prețul de 89 lei. O altă recompensa era o husa custom, în care susținătorul putea trimite orice design pe care noi îl implementăm pe șablon, la prețul de 169 lei. De asemenea am făcut și bundle-uri, cu discount. Husele au fost livrate începând cu terminarea campaniei, prin curier.

5. Ați mai apela la crowdfunding ca metodă de finanțare ? Da, de fiecare datăcând vrem să lansăm un nou produs sau să testăm cu noi colecții de huse. 

Facts & Figures  

Scopul campaniei: vânzări inițiale susținute de apropiați si networkul lor. Validarea cererii pentru produs

Suma: 2.000 lei 

Fonduri strânse: 2.843 lei (142%)

Număr susținători: 22

Durata campaniei: 1 luna

Număr de persoane implicate în campanie: 4