Blog archive

ArticlesFAQEchipa Crestem Idei22%Pastila de crowdfunding

"Totul a inceput cu pasiunea a doi oameni care au vazut in aceste patrupede un imens potential" - misiune indeplinita pentru CST si pe Crestem Idei

Written by Crestem Idei - Luni, 16 Februarie 2015

Totul a inceput cu pasiunea a doi oameni care au vazut in aceste patrupede un imens potential. Oanei si lui Calin Ciora li s-au alaturat apoi alti entuziasti, ferm convinsi ca un caine este un mare plus intr-o misiune de cautare a unei persoane disparute. 

Vorbim despre CST (Asociatia Caini de Salvare Transilvania), un ONG care in prezent numara 15 voluntari: oameni obisnuiti, cu joburi full-time, care au ales ca in timpul liber sa se antreneze cu cainii lor si sa ia parte la diverse stagii de pregatire si certificare. Scopul: includerea echipelor asistate de caini in misiunile de cautare / salvare.

Misiune indeplinita si pe Crestem Idei. Redam in cele ce urmeaza cate ceva din experienta CST cu campania de crowdfunding finantata recent.


Cum ați ajuns la crestemidei.ro, deci la crowdfunding  ca metodă de finanțare ?

Cautand idei de finantare pentru achizitia unei remorci s-a luat in calcul si crowdfunding-ul. O parte din membrii CST au realizat un studiu, luand in calcul mai multe platforme si impreuna am hotarat ca Cresteimdei se situeaza cel mai aproape de nevoile noastre. Conditiile de pe Crestemidei, faptul ca este o platforma locala, precum si cunoasterea in mod direct a unuia dintre fondatori (fiind astfel familiarizati cu modul de lucru si cu proiectele finantate prin platforma) au fost factorii decisivi in alegerea platformei CRESTEM IDEI pentru proiectul nostru. 

Cum s-a creionat începutul acestui proiect, se poate descrie un mini-plan, în câțiva pași, al procesului de finanțare ?

 Procesul de pregatire a fost destul de lung, campania in sine durand 90 de zile. Clipul de prezentare l-am facut noi, cu putin ajutor din afara (in timpul antrenamentelor si al unui stagiu de pregatire am filmat cateva cadre reprezentative, am realizat montajul, iar in final am avut ajutor profesionist pro bono pentru inregistrarea vocii si montajul final).

Echipa de proiect a constat din 4 membri si rolurile au fost distribuite si in functie de timp, dar si in functie de rolurile anterioare (social media, inclusiv continutul,  programul si frecventa postarilor; actualizare informatii pe Crestemidei; contact presa; etc.).  Succesul campaniei s-a datorat insa implicarii intregii echipe CST, prin distribuirea constanta a informatiilor si atragerea potentialilor sustinatori.

 

Am incercat sa avem o plaja larga de contributii (sume mai mici cu praguri apropiate sau sume mari cu recompense substantiale) pentru a nu pierde nici o oportunitate. In fond ideea de crowdfunding are la baza un aport relativ mic ca sume donate de la un numar mare de oameni. Credem ca am atins targetul pentru ca, in special in ultima luna, mobilizarea echipei a fost una exemplara la nivel de mediatizare, distribuire, abordare cercului de cunoscuti, etc.. Am avut in final si mai multe aparitii televizate, lucru care in mod sigur a ajutat. Lucrurile au mers mai greu in prima parte a campaniei posibil si datorita contextului politic romanesc (campania pentru alegerile prezindentiale a acaparat cu totul atentia populatiei).

Ce sfaturi practice le-ați oferi celor care doresc o astfel de finanțare ?

Sa aiba o echipa de proiect cu roluri foarte clare, sa studieze inainte mecanismele de finantare prin crowd funding si sa lectureze cat pot despre alte povesti de succes, sa isi stabileasca targetul cat mai realist (atat suma cat si perioada campaniei), sa aiba o poveste de impact atat despre cine sunt ei, cat si despre proiect, sa considere promovarea campaniei un “around the clock job”, rezultatele se vad foarte repede atunci cand echipa de proiect este activa si implicata, etc. Planul de promovare a campaniei ar trebui sa fie foarte bine definit inainte de lansarea proiectului. In plus, sa nu se bazeze strict pe promiovarea in media (social media, blogging, ziare, tv), ci sa prezinte proiectul in mod direct persoanelor din cercul de cunoscuti care ar putea ajuta.

Ne readuceti aminte de cateva din surprizele (recompensele) pregatite pentru finanțarea de pe crestemidei.ro si cand/cum vor fi ele livrate?

Fotografie cu cainele favorit impreuna cu autograful “vedetei”; participarea la antrenamente impreuna cu noi; etc.

Ați mai apela la crowdfunding ca metodă de finanțare ?

Da.




Facts & Figures

  • Scopul campaniei: colectarea fondurilor necesare achizitionarii unei remorci speciale pentru transportul cainillor la stagii si in misiuni
  • Suma: 10.000 RON
  • Fonduri stranse: 11.040 RON
  • Număr susținători: 89 susținători
  • Durata campaniei: 90 de zile
  • Număr de persoane implicate în campanie: 4

http://crestemidei.ro/Ladrumcucainiidesalvare?locale=ro

Vrei si tu sa iti incepi propria campanie de crowdfunding? Scrie-ne la salut@crestemidei.ro!