Arhiva blog

ArticoleFAQEchipa Crestem Idei22%Pastila de crowdfunding

"După experiența acestui prim succes, am reușit să vedem cam care este parcursul unui asemenea demers, cu plusuri și minusuri - așa că data viitoare va fi una și mai bună de-atât!" - Flavia Dima, producător 777

Scris de Crestem Idei - Miercuri, 15 Aprilie 2015

"777” sau o frumoasa campanie de crowdfunding derulata de o mana de tineri studenti cinefili! 

Ei ne-au placut de la bun inceput: seriosi dar si creativi, profesionisti dar si haiosi, constanti, ambitiosi, entuziasti. 

Dragilor, asteptam cu nerabdare premiera filmului!


"777" reprezintă efortul acestori tineri cineasti de a-si face debutul oficial pe scena cinematografiei românești.Un scurt-metraj independent, "777" este construit în jurul ideii tip a day in the life, abordând teme și idei precum dependența, izolarea, violența fizică, pierdera credinței și viața într-un mediu social defavorizat. Povestea  îl are în centrul ei pe Ghiță, un om care a pierdut aproape tot ce are din cauza dependenței lui pentru aparatele de jocuri de noroc (slot machines): de la locul de muncă, până la familia și locuința sa. Acesta nu reușește să găsească nicio scăpare din acest impas și se hotărăște să apeleze la ajutorul divin.


Flavia Dima, producatoarea acestui film, despre experienta de crowdfunding a "777":




Cum ați ajuns la crestemidei.ro, deci la crowdfunding ca metodă de finanțare ?

De Creștemidei auzisem de ceva timp, în principal de pe platformele de social media. Știam de existența site-urile de crowdfunding din SUA de câțiva ani de zile și principiul pe baza căruia acestea funcționau - iar faptul că am avut ocazia să derulăm campania pe un site autohton a fost un ajutor imens, mai ales lunând în calcul tematica socială a proiectului.

Cum s-a creionat începutul acestui proiect, se poate descrie un mini-plan, în câțiva pași, al procesului de finanțare ?

  • cât a durat campania

Am decis încă de la bun început să facem o campanie-fulger: am ales să ne atingem obiectivul în doar 35 de zile, setând data de încheiere a campaniei cu doar 3 zile înainte de începerea filmărilor. Am mers, așadar, pe principiul totul sau nimic, într-o variantă destul de extremă, aș zice :))

  • cum s-a realizat clipul de prezentare

Scenariul pentru clip l-am realizat împreună cu regizorul nostru Aron Rudics, împreună cu care am discutat și recompensele de pe site. Spotul l-am filmat integral într-o zi de sâmbătă; duminică era deja gata prima sa variantă. După ce l-am mai finisat un pic la montaj am și dat startul campaniei - n-am vrut să stăm prea mult pe gânduri.

  • cum s-au împărțit rolurile în echipă

În ceea ce privește desfășurarea campaniei, mi-am luat-o ca ajutor pe colega mea de facultate Maria Korodi pentru partea de social media, la care ea s-a descurcat de minune pe partea de promovare. Graficile de Thank you le-am conceput o dată cu identitatea vizuală a tuturor materialelor de promovare a filmului „777”, care au fost realizate de către bunul și atot-talentatul Vlad Forsea, cunoscut în anumite cercuri sub numele de Nilu Crocodilu.

  • care au fost motivele pentru care v-ați atins targetul

Iar target-ul… aici a fost de neprețuit, în primul rând, ajutorul apropiaților noștri, iar prin asta mă refer la familie și la prieteni, ale căror donații au constituit o mare parte din suma pe care am reușit să o adunăm în final. Și, în fond, e bine să știi că acești oameni îți sunt alături de tine în viață, indiferent de modul în care ei te susțin. Donațiile de la așa-zișii „necunoscuți compleți” au fost cele mai plăcute surprize pentru noi - acestea ne-au dovedit faptul că echipa noastră inspiră încredere, cât și faptul că am creat un proiect a cărui tematică rezonează în rândul publicului.

Ne readuci aminte de cateva din surprizele (recompensele) pregatite pentru finanțarea de pe crestemidei.ro si cand/cum vor fi ele livrate?

Cu excepția freebies-urile clasice (stickere, afișe, dvd-uri) am inclus și premii precum invitații duble la premiera scurt-metrajului, invitații pe platoul de filmări și free pass-uri la festivalul interanțional de scurt-metraj ClujShorts. Cei mai curajoși dintre susținătorii noștri o să apară chiar pe ecranul mare în calitate de figuranți.

Ați mai apela la crowdfunding ca metodă de finanțare ?

Desigur! După experiența acestui prim succes, am reușit să vedem cam care este parcursul unui asemenea demers, cu plusuri și minusuri - așa că data viitoare va fi una și mai bună de-atât!


Facts & Figures

  • Scopul campaniei: colectarea fondurilor necesare logistiicii realizarii filmului 777 (închirierea și amenajarea spațiilor în care se va filma, recuzita necesară, asigurarea unei mese zilnice pe timpul filmărilor, materialele de promovare)
  • Fonduri strânse: 3.031 RON (101%)
  • Număr susținători: 41
  • Durata campaniei: 35 zile
  • Număr de persoane implicate în campanie: toata echipa filmului

http://crestemidei.ro/777?locale=ro

Vrei si tu sa iti incepi propria campanie de crowdfunding? Scrie-ne la salut@crestemidei.ro!